مقالات

استان بوشهر و آبیاری نوین تحت فشار و کم فشار در این استان

هرچند استان بوشهر گام های موثری در بخش آبیاری تحت فشار برداشته است ولی باتوجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی های پی درپی باید، تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری از اولویت های این استان باشد.

آبیاری تحت فشار در استان بوشهر

از ۹۶ هزار هکتار زمین کشاورزی استان بوشهر با داشتن شرایط آبیاری تحت فشار، نزدیک به ۵۰ درصد به این روش آبیاری می‌شوند.که یعنی حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی این استان  به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

با اجراي چندین هزار هکتار آبياري تحت فشار در باغات و مزارع استان بوشهر راندمان آبياري از 39 درصد به 49 درصد افزايش يافته است.با تکميل طرح‌هاي آبياري تحت فشار در اراضي کشاورزي، و تغيير شيوه آبياري سنتي به نوين 149 ميليون متر مکعب در سال در مصرف آب در  این استان صرفه‌جويي مي‌شود.

شهرستان‌های دشتستان با ۱۱هزار و ۷۶۱ هکتار، دشتی ۹هزار و ۴۱۸، دیر هفت هزار و ۴۰ هکتار و تنگستان یکهزار و ۸۶۹ بیشترین سهمیه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار را در استان بوشهر به خود اختصاص داده‌اند.

سیستم آبیاری تحت فشار در شهرستان دشستان

دشتستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهر محسوب می‌شود و در تولید بسیاری از محصولات سهم بالایی دارد.توسعه شیوه‌های نوین آبیاری در این شهرستان را به عنوان یک اولویت مهم  است. ۷۰ درصد طرح های آبیاری تحت فشار استان بوشهر در این شهرستان است.سهم شهرستان دشتستان در اجرای ۱۰ هزار هکتار آبیاری قطره‌ای در استان بوشهر را بیش از چهار هزار هکتار می باشد.

 آبیاری کم‌فشار در استان بوشهر

آبیاری کم‌فشار روش جدیدی است که در آن با استفاده از فشار آب موجود در لوله‌های آبرسانی مزرعه و یا با ایجاد فشار کم با ریزش آب درون یک مخزن کوچک به‌مانند لوله جدار با اتصال به لوله موتورخانه بدون نیاز به استخر و پمپاژ انجام می‌پذیرد.

در استان بوشهر ۱۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی  به سامانه نوین آبیاری کم‌فشار مجهز شده است.

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *