مقالات

استان خراسان جنوبی و ظرفیت های کشاورزی آن

استان خراسان جنوبی در شرق ایران قرار دارد و سومین استان پهناور کشور است. این استان، بیابان‌های وسیعی دارد و از این نظر، سومین استان بیابانی کشور است. پهناورترین شهرستان کشور یعنی شهرستان طبس نیز در این استان قرار دارد.

آب و هوای استان خراسان جنوبی «خشک و بیابانی» است، ولی با توجه به نحوه قرار گرفتن مناطق پست یا مرتع به دو دسته «‌آب و هوای خشک و گرم»‌ و «‌آب و هوای خشک و ملایم» تقسیم می شود. آب و هوای خشک و گرم بیشتر در دشت ها، مناطق هموار مرکز ، غرب و جنوب غرب و آب و هوای خشک و ملایم در بخش های مرتفع شمالی، شمال غربی استان و اطراف بیرجند مشاهده می شود.

بخش کشاورزی خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل های بالایی است.بطوریکه بیش از ۱۵۱ هکتار از اراضی این استان باغی و زراعی است.

استان خراسان جنوبی نقش قابل توجهی در تولید برخی از محصولات باغی کشور دارد.شرایط اقلیمی منحصر به فرد خراسان جنوبی باعث شده در کاشت و تولید محصولاتی از قبیل عناب، زرشک، زعفران و سنجد پیشرو باشد. به طوری که این استان رتبه اول تولید محصولات باغی زرشک و عناب و رتبه دوم زعفران را در سطح کشور داراست.

در بخش زراعی استان خراسان جنوبی محصولاتی همچون گندم، جو، پنبه، حبوبات، محصولات جالیزی و گیاهان علوفه‌ای کشت مي‌شوند. علی‌رغم افزایش آفات کشاورزی در تولید پنبه و مصرف آب فراوان این محصول این استان سومین تولید کننده پنبه در کشور است. همچنین این استان در تولید محصول پر آب‌بر مانند چغندرقند نیز رتبه هشتم کشور را دارد.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *