مقالات

استان مرکزی و اجرای آبیاری نوین

استان مرکزی بر خلاف آن که بیشتر به عنوان یک استان صنعتی در کشور شناخته شده است، اما استعدادهای مناسبی در کشاورزی دارد. اگر موانع موجود در زمینه کشاورزی ازبین برود و شرایطی بهتر  برای کشاورزان ایجاد شود، شاهد شکوفایی بیشتر این استان در زمینه کشاورزی خواهیم بود.یکی ازموانع اساسی بر کشاورزان  در استان مرکزی معضل کم آبی و عملا نوع آبیاری است.چرا که اهمیت آبیاری در کشاورزی بسیار مهم است . از طرفی  استان مرکزی در اجرای آبیاری نوین به لحاظ اجرای سیستم در مزارع، تامین و تولید سازه‌های نوین آبیاری یکی از استان‌های پیشرو کشور است. به طوری که این استان رتبه هفتم کشور را در توسعه سیستم‌های نوین آبیاری به خود اختصاص داده است.

310 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد . که  از نظر درصد اجرا 160 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مرکزی مستعد اجرای آبیاری نوین هستند . تاکنون  67 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی معادل 40 درصد تحت آبیاری نوین قرار گرفته است . که  از این 67 هزار هکتار، 24 هزار هکتار در شهرستان اراک، 14 هزار هکتار در شهرستان ساوه،6 هزار هکتار در شهرستان خمین، نزدیک به 5 هزار هکتار در شهرستان زرندیه، بیش از 4 هزار هکتار در شهرستان شازند و مابقی نیز در دیگر شهرستان‌های استان است.

با تجهیز مزارع به سامانه آبیاری نوین در هر هکتار بطور متوسط چهار هزارو 500 متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود .که  با جرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح 67 هزارهکتار اراضی این استان در مجموع سالانه حدود 315 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود که کمک زیادی به حفظ  منابع آبی می کند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *