مقالات

استان هرمزگان بهشت کشاورزی خارج از فصل کشور

استان هرمزگان یکی از استان های بسیار استراتژیک در بحث تامین مواد غذایی مورد نیاز کشور ایران در فصل پاییز و زمستان است .  این استان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال و با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل و همچنین داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد.

استان هرمزگان با بیش از۱۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی ،  ۷۸ هزار هکتار باغ و ۸۷ هزار هکتار زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی همواره در مدار تولید کشاورزی قرار دارد . سالانه نزدیک  به چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان هرمزگان تولید می شود. که میزان تولید از این سطح زیر کشت ۲ میلیون و ۹۰۰هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل است . که تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل پاییز و زمستان در کشور دارد.

تولید محصولات خارج از فصل در استان هرمزگان

شرایط اقلیمی و آب و هوایی در استان هرمزگان به گونه ای است که تغییرات فصولی همچون زمستان و تابستان تاثیر چندانی در فعالیت‌های زراعی کشاورزان ندارد . کشاورزان در هر زمانی که اراده کنند، می‌‎توانند دست به کشت محصولاتی بزنند که دیگر استان‌ها امکان کشت آن‌ها را ندارند و بر همین اساس این استان به بهشت کشاورزی خارج از فصل در سطح کشور شهرت یافته است. جای جای هرمزگان از شمالی ترین نقطه آن گرفته تا جنوب، شرق و غرب آن زیر بار محصولات خارج از فصل قرار گرفته است . ۲۹ محصول کشاورزی خارج از فصل در هرمزگان کشت می‌شود که بادمجان، گوجه‌فرنگی، خیار، کلم، فلفل و لوبیا سبز از مهم‌ترین آنهاست. همچنین شهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان از مناطق مهم کشت محصولات خارج از فصل در هرمزگان شناخته می‌شوند. این محصولات علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی به خارج از کشور نیز صادر می شود.

در انتها باید این را در نظر داشت که اگر استان  هرمزگان از زنجیره تولید کشور خارج شود خسارت های جبران ناپذیر اقتصادی و اجتماعی به کشور وارد خواهد شد.  پس باید تکنولوژی های جدید کشاورزی و روش های نوین کاشت نیز در این استان با جدیت دنبال شود .

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *