مقالات

توسعه کشت گلخانه ای در استان همدان

یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با کم آبی استان همدان توسعه کشت گلخانه ای است . چراکه علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب صادرات محصولات گلخانه ای، یک بازار بزرگ و رو به رشد در تمام جهان است.

کشاورزی در استان همدان با توجه به کمبود منابع آبی، کوهستانی بودن و داشتن آب و هوای سرد استان و سرمازدگی محصولات کشاورزی می طلبد که به توسعه کشت گلخانه ای توجه ویژه ای داشته باشد.در شرایط جوی و محیطی استان همدان، توسعه کشت گلخانه ای یکی از بهترین ابتکارها برای مقابله با مشکل کم آبی است. استان همدان با توجه به نوع تابش نور خورشید، یکی از بهترین استان‌ها برای احداث گلخانه است. محصولات تولید شده در گلخانه‌های این استان از کیفیت و کمیت زیادی برخوردار هستند. همچنین استان همدان به دلیل ظرفیت خوبی که در زمینه کشت گلخانه ای دارد می‌تواند صادرات خوبی داشته باشد.

سطح گلخانه‌های استان همدان بیش از۷۳ هکتار است . که  با ظرفیت تولید بیش از ۲۶ هزار تن محصولات سبزی و صیفی و ۲ میلیون شاخه‌ گل، شاخه بریده و گلدان در سال به تولید این محصولات می پردازد.

در گلخانه‌های استان همدان اغلب گوجه فرنگی کشت می‌شود . چون هم تولید آن آسانتر است و درآمدزایی خوبی را در استان و کشور دارد و هم صادرات آن در مواردی که صورت می‌گیرد درآمد بسیار خوبی را برای گلخانه دارها ایجاد خواهد کرد. در رده دوم نیز خیار گلخانه‌ای و پس از آن فلفل دلمه‌ای رنگی است .البته محصولات متفاوت دیگری نظیر توت فرنگی، بادمجان، سبزیجات برگی، گل و گیاه زینتی و شاخه بریده و آلوئه ورا را نیز در گلخانه های این استان کشت می‌ شود .

و همانا باید این مهم را در نظر داشت که صادرات محصولات گلخانه‌ای، یک بازار بزرگ و رو به رشد در تمام جهان است که استان همدان به علت پتانسیل خوبی که در این زمینه دارد، می‌تواند صادرات خوبی داشته باشد.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *