مقالات

تولید گندم در استان قم

با توجه به کمبود منابع آبی دراستان قم ، گندم و جو از جمله محصولات بسیار پرطرفدار در بین کشاورزان این استان است. این دو محصول که غالباً به صورت دیمی در استان کاشت می شوند، تامین کننده بخشی از خوراک دام مورد نیاز استان قم نیز می باشند. چیزی حدود ۶۰ درصد از کل محصولات کشاورزی تولید شده در استان قم مربوط به این دو محصول است.  آب و هوای خوب و بارش‌های بهاره به خصوص در فروردین‌ماه می‌تواند در افزایش سطح تولید این محصولات راهبردی نقش بسیار موثری داشته باشد.

گندم از جمله مهمترین محصولات کشاورزی است که تولید هرچه بیشتر آن موجب خودکفایی و تامین امنیت غذایی مردم است .حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی این استان تحت کشت گندم و جو است که سهم جو از این بین بسیار بیشتر است.  ۲۳ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قم زیر کشت جو و ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی قم نیز زیر کشت گندم آبی و دیم است.۵ هزار هکتار از محصول گندم قم آبی و یک هزار هکتار سطح زیر کشت آن دیم است . که به طور میانگین در هر سال زراعی  ۲۰‌هزار تن محصول گندم در استان قم برداشت می شود .

زمان برداشت گندم در قم از اواسط اردیبهشت ماه تا پایان خردادماه است. کیفیت گندم تولیدشده در قم مطلوب است،‌ همچنین کشت این محصول بیشتر در جعفرآباد این استان صورت می‌گیرد و کشاورزان بومی منطقه در این زمینه مهارت خاصی دارند. گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *