مقالات

خراسان جنوبی و کشت پاییزه این استان

در بخش زراعی استان خراسان جنوبی محصولاتی همچون گندم، جو، پنبه، حبوبات، محصولات جالیزی و گیاهان علوفه‌ای کشت مي‌شوند.محصولاتی که در پاییز در خراسان جنوبی کشت می‌شود شامل گندم، جو، کلزا و گلرنگ  است . محصولات کنجد، پنبه، چغندرقند، ارزن، آفتابگردان، سبزی و صیفی، ذرت، شلغم و چغندرعلوفه ای در فصل پاییز برداشت می‌شود.

کشت پاییزه در خراسان جنوبی از نیمه شهریور آغاز می شود و تا پایان آذرماه ادامه دارد. سطح کشت پاییزه در این استان ۴۱ هزار و ۶۴۵ هکتار باشد.  که از این سطح حدود  ۱۴۴ هزار و ۷۱۰ تن  محصول تولید می شود.

۹۰ درصد کشت پاییزه خراسان جنوبی گندم و جو است.سطح زیرکشت گندم و جو در خراسان جنوبی ۳۹ هزار و ۶۵ هکتار است. که از این مقدار ۱۸ هزار و ۶۵ هکتار گندم  است که حدود ۱۷ هزار و ۵۹۹ هکتار محصول از آن برداشت  می شود. سطح زیر کشت جو در این استان ۲۱ هزار هکتار است. که ۲۰ هزار و ۲۹۵ هکتار محصول از آن به برداشت می رسد.

سطح زیر کشت کلزا پاییزه در استان خراسان جنوبی ۲۱۷ هکتار است. که به طور میانگین از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا حدود یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم کلزا برداشت شود.

انتخاب رقم مناسب کشت توسط کشاورزان به منظور برداشت محصول خوب و با کیفیت، رعایت تاریخ کشت، عمق مناسب، تراکم مناسب، آماده سازی بستر مناسب کشت، انتخاب شیوه کشت مناسب و تنظیم و کالیبراسیون ادوات کشت از جمله نکاتی هستند که کشاورزان باید در کشت پاییزه مد نظر قرار دهند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *