مقالات

خراسان شمالی یکی از ظرفیت های بالای کشاورزی کشور

یکی از مهم‌ترین شاخص های توسعه استان خراسان شمالی با توجه به توپوگرافی و وضعیت آب و هوایی و خاک حاصلخیز زراعی، بخش کشاورزی و دامپروری است.

خراسان شمالی به عنوان استانی که از یک سو با استان‌های شمالی کشور همسایه بوده و از سوی دیگر دارای ظرفیت‌های آبی مناسبی همچون رودخانه اترک است، شرایط مناسبی برای کشاورزی دارد.آب و هوای مطلوب، خاک مرغوب، تنوع گیاهان دارویی و نزدیکی به جنگل از شمال استان و شرایط مطلوب کشت برخی از محصولات همچون زعفران و حبوبات در جنوب خراسان شمالی، شرایط ایده آلی برای این استان مهیا کرده است.

استان خراسان شمالی دارای اقلیمی نیمه‌خشک است . این استان ۲ هزار و ۸۴۳ هکتار وسعت دارد که ۱۶ درصد از این گستره، معادل ۴۵۲ هزار هکتار قابل کشت است. که ۳۳ نوع محصول زراعی و ۲۶ نوع محصول باغی در این استان تولید می‌شود. ۲۷۵ هزار هکتار از اراضی استان خراسان شمالی در چرخه کشت است و همچنین ۱۴۸ هزار هکتار کشتزار این استان اراضی آبی است.

خراسان شمالی از جمله استان‌هایی است که ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی دارد.  ۲۲۹ هزار و ۹۸۵ هکتار از اراضی این استان زراعی است .که سالانه ۸۸۰ هزار و ۳۳۶ تن نیز انواع محصول از آن برداشت می شود و سهم تولید آن از زراعت کشور ۱.۰۸ درصد است.این استان ۴۵ هزار و ۷۹۶ هکتار نیز باغ دارد،سالانه از این سطح ۲۹۷ هزار و ۵۸۲ تن انواع محصول باغی تولید می شود .

استان خراسان شمالی در زعفران رتبه سه کشور را دارد. همچنین در تولید انگور و محصولات دانه ریز، عدس و چغندرقند رتبه هفت، در گلابی و پیاز رتبه هشت و در زرشک رتبه ۹ کشوری را دارد.  با توجه به شرایط اقلیمی، انواع محصولات سردسیری شامل غلات، چغندر قند و محصولات نیمه‌گرمسیری شامل برنج، پنبه و از محصولات باغی گردو، گیلاس، سیب، پسته وحشی و زیتون دراین استان به عمل می‌آید.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *