مقالات

خوزستان قطب کشاورزی ایران

‏استان ‎خوزستان با داشتن یک و نیم میلیون هکتار اراضی کشاورزی و تولید سالانه هفده و نیم میلیون تن محصولات ‎کشاورزی و غذایی(با تنوع ۱۳۸ نوع محصول زراعی و باغی)، یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی ایران است . همچنین با داشتن رتبه اول در تولیدات کشاورزی، نقشی راهبردی و تعیین کننده در تامین ‎امنیت غذایی کشور بر عهده دارد. که با توجه به ظرفیت‌های موجود و در صورت استفاده از فناوری‌های روز امکان رساندن این میزان به ۵۰ میلیون تن در سال نیز وجود دارد.

به نوعی تولیدات کشاورزی خوزستان جنبه ملی دارد. همانطور که نفت، گاز و صنایع پتروشیمی خوزستان کارکرد ملی دارند، تولیدات بخش کشاورزی نیز به نوعی فراتر از نیاز استان خوزستان است . محصولات تولیدشده استان، محصولات استراتژیک و اساسی هستند و بخش کشاورزی خوزستان کارکرد ملی دارد.  خوزستان از نظر کشاورزی برای کشور بسیار با اهمیت است و بیش از ۴۰ درصد شکر و حدود ۱۸ درصد گندم کشور در این استان تولید می‌شود.

 خوزستان مهمترین قطب کشاورزی کشور است.

 در چهار ساله گذشته به طور متوسط در هر سال حدود 6.75 درصد رشد در بخش کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی در خوزستان وجود داشته است. در حال حاضر سرانه تولید محصولات کشاورزی در کشور یک هزار و 490 کیلوگرم است که این رقم در خوزستان حدود 3 هزار و 383 کیلوگرم است. یعنی هر خوزستانی بیش از 2.2 برابر هر فرد ایرانی تولید محصول می‌کند.
استان خوزستان به لحاظ تولید انواع محصولات زراعی و باغی رتبه نخست مملكت را دارد.
مجموع سطح زیر كشت گیاهان دائمی و فصلی در خوزستان ۳۴۴ هزار هكتار است.سالانه ۱۸۰ هزار هكتار از اراضی استان خوزستان به زیر كشت گیاهان فصلی مانند ذرت، برنج، ماش، لوبیا، سورگوم، سویا، كنجد، انواع سبزی و صیفی می رود.در حال حاضر سطح زیر كشت گیاهان دائمی مانند نیشكر، نخیلات، یونجه و مركبات ۱۶۱ هزار هكتار است.
خوزستان در زمینه محصولات كشاورزی از ظرفیت های بسیاری برخوردار است. در حال حاضر این استان از نقش تعیین كننده‌ای در تولید محصولات كشاورزی و ایجاد امنیت غذایی در كشور برخوردار است.خوزستان باعث استقلال غذایی کشور می‌شود . کشت درخوزستان همواره پویا و مستمر است و در برخی مناطق ،کشت سه نوبت در سال از ویژگی‌های این استان محسوب می‌شود.

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *