مقالات

زمان کاشت محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

برای اینکه بتوانید برداشت بهتری از تولید محصولات خود داشته باشید، مطالعه زمان کاشت محصولات کشاورزی یکی از بهترین راه ها برای این مسیر می باشد.محصولات صیفی و سبزی یکی از متنوع ترین گروه بندی محصولات کشاورزی هستند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که کاشت، داشت و برداشت این محصولات از یک قاعده عمومی پیروی کند.

در این مقاله در رسان آب به بررسی زمان کاشت محصولات در استان آذربایجان شرقی می پردازیم . با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای کشت گندم در آذربایجان شرقی در پهنه خشک با زمستان خنک و تابستان گرم، از 1 آبان ماه تا 30 آبان ماه و در  پهنه نیمه خشک با زمستان سرد و تابستان گرم 1 مهر ماه تا 30 مهر ماه می باشد .

این زمان برای کشت گیاه جو بهاره در پهنه خشک با زمستان خنک و تابستان گرم ، از 20 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه می باشد. همچنین در پهنه نیمه خشک ، از 25 اسفند ماه تا 20 فروردین ماه می باشد.

برای کشت گیاه یونجه در پهنه خشک با زمستان خنک و تابستان گرم در استان آذربایجان شرقی ، بهتر است در تاریخ 21 فروردین تا 31 فروردین ماه اقدام شود . همچنین در پهنه نیمه خشک با زمستان سرد و تابستان گرم ، تاریخ 1 اردیبهشت ماه تا 10 اردیبهشت ماه مناسب برای کشت می باشد.

برای گیاه پیاز در پهنه خشک  در استان آذربایجان شرقی اوایل فروردین تا اواسط فروردین بهترین زمان کاشت می باشد. همچنین برای گیاه هویج این زمان از 10 اردیبهشت تا 25 اردیبهشت است .

در پهنه خشک با زمستان خنک و تابستان گرم در استان آذربایجان شرقی، برای کشت  گیاه گوجه فرنگی باید از نیمه فروردین ماه تا اواخر فروردین اقدام به کشت نمود.

بهترین زمان کشت گلرنگ در استان آذربایجان شرقی ، 20 اسفند تا 20 فروردین و برای گیاه پنبه اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت می باشد.

گیاه کلزا ، یک گیاه کشت پاییزه می باشد . بهترین زمان کاشت این گیاه در استان آذربایجان شرقی  اول  تا آخر ماه می باشد.

اگر تصمیم به کشت گیاه آفتابگردان در این استان دارید ، بهتر است از  20 اسفند تا 25 فروردین ماه شروع به کشت این محصول نمایید .

بهترین زمان کشت ذرت دانه ایی در این استان حاصلخیز از اول اردیبهشت تا 10 اردیبهشت و برای ذرت علوفه ایی اول اردیبهشت تا 15 اردیبهشت می باشد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *