مقالات

سطح زیر کشت تولیدات و محصولات کشاورزی در ایلام

سلامت و امنیت غذایی به تولیدات و محصولات کشاورزی بستگی دارد . اگر خللی در تولید کشاورزی ایجاد شود می‎تواند امنیت غذایی یک کشور را به خطر تبدیل کند.پس حساسیت‌های کشورهای جهان در مورد مصرف محصولات کشاورزی و مواد غذایی سالم حاکی از توجه زیاد مسوولان و مصرف‌کنندگان در این کشورها به بحث تولیدات سالم در بخش کشاورزی است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان ایلام بپردازیم.با رسان آب همراه باشید.

سطح زیر کشت شبکه های مدرن آبیاری و زهکشی به منظور تبدیل اراضی دیم به آبی از ۷۰ هزار هکتار به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش یافته است. در این اراضی عمده محصولات زراعی نظیر گندم، جو، کلزا و ذرت کشت و برداشت می شود.

سطح اراضی زیر کشت دیم ایلام ۱۴۱ هزار و ۸۲۱ هکتار، سطح اراضی آبی زیر کشت ۹۸ هزار و ۲۴۶ هکتار و سطح زیر کشت باغات ۵ هزار و ۴۷۹ هکتار می باشد.

سطح اراضی زیر کشت دیم ایلام ۱۴۱ هزار و ۸۲۱ هکتار، سطح اراضی آبی زیر کشت ۹۸ هزار و ۲۴۶ هکتار و سطح زیر کشت باغات ۵ هزار و ۴۷۹ هکتار می باشد.

توسعه کشت گلخانه ایلام به ۲۶ هکتار از ۱۵ هکتار  زیر رسیده است. همچنین مکان یابی ۹ سایت گلخانه ای با وسعیت ۳۲۲ هکتار که در صورت تخصیص آب مراحل اجرایی بعدی آنها انجام می شود.

سالیانه ۶۸۰ هزار تن محصولات زراعی و۲۴ هزار تن محصولات باغی در ایلام تولید می شود. به طور کلی سهم استان ایلام از کل سطح برداشت محصولات زراعی کشور حدود ۲/۲ درصد (رتبه ۱۷) است.

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *