مقالات

سطح زیر کشت در خوزستان

استان خوزستان با ویژگی هاي ممتاز و منحصر به فرد ازجمله دشت هاي پهناور و حاصلخیز ،نور وآب فراوان و کافی، ایجاد ارتباط با آبهاي آزاد، تعدد مراکز علمی و نیروي کار فراوان ، وجود صنایع مادر، شبکه هاي مدرن آبیاري و زهکشی به همراه چندین سد برق آبی و تنظیمی و دهها امتیاز دیگر، مهمترین استان کشور در تولید محصولات زراعی محسوب می گردد.استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار سطح زیرکشت دارد که با تامین پایدار آب امکان توسعه کشت تا ۲ میلیون هکتار وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان خوزستان بپردازیم.با رسان آب همراه باشید.

در استان خوزستان سطح زیر کشت محصولات زراعی تابستانه وپائیزه که بیش از 3/1 میلیون هکتار است . که حدود یک میلیون آن به کشت آبی و مابقی(3/0میلیون هکتار) به زیر کشت دیم
برده شده است.سطح زیرکشت در حوضه‌های آبی خوزستان شامل 174هزار هکتار در حوضه کارون، 168هزار هکتار در حوضه دز، 128هزار هکتار در حوضه کرخه، 60هزار هکتار در حوضه مارون و مابقی سایر حوضه‌ها و چاه‌هاست.

سطح زیر کشت پاییزه

الگوی کشت محصولات زراعی پاییزه در خوزستان در قالب 16 محصول و با 977 هزار و 815 هکتار در پاییز انجام می‌شود که این میزان بالاترین سطح زیر کشت در کشور است.با احتساب کشت دایمی همچون نیشکر، کل زمین های زیرکشت استان به یک میلیون و ۴۳هزار هکتار خواهد رسید.

در کشت پاییزه براساس حوضه‌های آبی، ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی استان برای کشت گندم به صورت آبی و حدود ۱۲۷ هزار هکتار نیز برای کشت دیم به عنوان محصولی محوری در نظر گرفته شده است.

۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان مربوط به زیر کشت چغندر قند پاییزه است.

60 هزار هكتار از اراضي استان خوزستان برای زيركشت برنج در این استان است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *