مقالات

شهرک‌های گلخانه‌ای استان قزوین

محدودیت منابع آبی و تولید محصولات باکیفیت ، الگوی کشت صیفی‌ و سبزی را به سمت توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای برده است . در این میان، قزوین با استفاده از ظرفیت های فراوان خود، در این مسیر پیشرو ‌است. توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در قزوین موجب شده است تا نه‌ تنها موقعیت های زیادی برای اشتغال ایجاد شود، بلکه این منطقه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی نیز جزو استان های برتر کشور باشد.

شهرک های گلخانه ای قزوین

استان قزوین دارای چهار شهرک گلخانه ای خصوصی در شهرستان های آبیک، بویین زهرا و البرز و یک شهرک گلخانه ای دولتی در شهرستان تاکستان است. در استان قزوین 128واحد گلخانه‌ای در مساحت بیش از 65 هکتار(85 واحد فعال ) انواع محصولات گلخانه‌ای را تولید می‌کنند. که سالانه از این تعداد گلخانه بیش از 9 هزار تن محصولات گلخانه ای تولید می شود . که غالب آنها به تولید نشا در اوایل فصل و تولید محصولات صیفی در میانه فصل مشغول هستند.

92 واحد گلخانه سبزی و صیفی و توت فرنگی در استان قزوین فعال است که سطح زیر کشت این تعداد گلخانه‌ها 48 هکتار است. همچنین 20 واحد گلخانه گل و گیاهان زینتی در این استان فعالیت دارد که 7 و نیم هکتار از اراضی کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است . در نهایت 12  واحد گلخانه تولید نشا سبزی و صیفی در بیش از7 هکتار، نشا سبزی و صیفی و پایه رویشی را تولید می‌کنند .

 

لازم بذکر است که استان قزوین با توجه به بستر و ظرفیت های  مناسب و مستعد در بخش کشاورزی ؛ قابیلت تبدیل به قطب گلخانه ای کشور را دارا می شود. بنابراین روند توسعه گلخانه‌ها در استان قزوین باید متمرکز باشد و سطح زیر کشت سبزی و صیفی به شهرک‌های گلخانه‌ای تبدیل شود.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *