مقالات

صنعت گلخانه ای در آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی از قطب های صنعت گلخانه ای کشور محسوب می شود. به گونه ای که بزرگ ترین گلخانه کشور و خاورمیانه در منطقه آزاد ارس واقع شده است . که محصولات خود را در قالب چرخه کامل تامین و تولید، به کشورهای منطقه قفقاز و حاشیه خلیج فارس صادر می کند.

 

توسعه کشت گلخانه‌ای در آذربایجان‌شرقی در سال‌های اخیر  این ناحیه را به یکی از استان‌های پیشرو در صنعت گلخانه ای تبدیل کرده است . همچنین زمینه کشاورزی چهار فصل را نیز در آن فراهم کرده است.استان آذربایجان شرقی دارای پتانسیل‌هایی نظیر اقلیم مناسب، دسترسی و نزدیکی به بازارهای خارجی، وجود نیروهای متخصص و هم‌چنین داشتن مجموعه بزرگ گلخانه داری در منطقه آزاد ارس است.

محصولات و شهرستان های کشت گلخانه ای در آذربایجان شرقی

تعداد ۵۱۰ واحد گلخانه ای به وسعت ۲۷۸ هکتار در استان آذربایجان شرقی وجود دارد .توت فرنگی، گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، قارچ خوراکی، سبزیجات، رُز شاخه بریده، تولید گل های زینتی و  گلدانی، بخشی از محصولات اصلی گلخانه های آذربایجان شرقی در فصول سرد سال است .۱۲۱ هکتار از گلخانه های استان به تولید محصول گوجه فرنگی، ۶۶ هکتار به تولید محصول خیار، ۶۰ هکتار به تولید فلفل دلمه ای، پنج هکتار سایر سبزیجات، ۲۰ هکتار به رُز شاخه بریده، ۴ هکتار به تولید توت فرنگی و ۲ هکتار نیز به تولید گل های زینتی گلدانی اختصاص دارد.  که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بخش عمده ای از آنها نیز به خارج از کشور، با اولویت روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس، صادر می شود.

شهرستان جلفا با داشتن ۱۰۰ هکتار گلخانه رتبه نخست استان آذربایجان‌شرقی را در صنعت گلخانه ای دارد. شهرستان تبریز با سطح ۳۰.۴ هکتار گلخانه، شهرستان مرند با سطح ۱۶.۹ هکتار گلخانه و شهرستان شبستر با سطح ۱۶.۸ هکتار گلخانه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

آذربایجان شرقی از قطب های صنعت گلخانه ای کشور محسوب می شود. به گونه ای که بزرگ ترین گلخانه کشور و خاورمیانه در منطقه آزاد ارس واقع شده و محصولات خود را در قالب چرخه کامل تامین و تولید، به کشورهای منطقه قفقاز و حاشیه خلیج فارس صادر می کند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *