مقالات

ظرفیت بالای کشاورزی در استان کرمان

پتانسیل های موجود در استان کرمان و وجود مناطق بسیار مستعد برای تولید انواع محصولات زراعی و باغی،این استان را از اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است.  مناطق بسیار مستعد و پتانسیل‌های موجود در استان کرمان ضمن فراهم کردن امکان تولید 124 نوع محصولات باغی و زراعی اهمیت ویژه‌ای برای این استان فراهم آورده است.

استان کرمان از معدود مناطقی در کشور است که دارای چهره‌های گوناگون محیطی است . همچنین به علت وسعت منطقه و وجود پستی، بلندی‌ها و شرایط خاص اقلیمی آب و هوای آن که در نواحی مختلف متفاوت است ، استان كرمان به سه منطقه كشاورزی تقسیم می شود :

۱) مناطق كشاورزی خشک و كویری (رفسنجان، زرند، سیرجان و …)
۲) مناطق كشاورزی معتدل و سردسیر كوهستانی (بافت، بردسیر و …)
۳) مناطق كشاورزی گرمسیری (بم، جیرفت، كهنوج و …)   

استان کرمان از نظر سطح زیرکشت محصولات باغی با 410 هزار هکتار حائز رتبه اول کشوری و برخوردار از 150 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی است.که از این میزان سطح زیر کشت 6.5 میلیون تن حجم تولیدات محصولات کشاورزی استان کرمان در سال است.

شاخص­ترین محصول استان کرمان، پسته است. استان كرمان بیش از 5/87 درصد از باغات پسته كشور را به خود اختصاص داده است. در میان شهرستان­های پسته­خیز استان كرمان، شهرستان رفسنجان با بیش از ۷۰ درصد کل تولید و سطح زیر کشت پسته، رتبه اول را داراست. از دیگر محصولات كشاورزی مهم این استان   می­توان به گندم، جو، سیب­زمینی، حنا، وسمه، زیره و پنبه اشاره کرد. گیاهان دارویی و گل­محمدی نیز از محصولات مهم دیگری هستند که در استان کرمان تولید می­شوند. در استان كرمان انواع محصولات سردسیری شامل گردو، بادام، گلابی، هلو، آلبالو، آلو، گیلاس و سیب­درختی پرورش می­یابد. همچنین محصولات گرمسیری از قبیل مركبات (پرتقال، لیمو­شیرین، لیمو­ترش، نارنگی، نارنج و گریپ فروت) و خرما بصورت گسترده در مناطق گرمسیری مانند شهرستان­های بم، جیرفت، کهنوج، منوجان، شهداد و ارزوئیه كشت و تولید می­شود.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *