مقالات

عملکرد استان خراسان رضوی در کشت پاییزه

بخش کشاورزی  استان خراسان رضوی  به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی کشور است . که با برخورداری از ظرفیت ها وتوانمندی‌های وسیع حدود یک میلیون هکتار سطح زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی را دارد.

با شروع فصل پاییز ،آماده سازی اراضی در شهرستان های مختلف استان خراسان رضوی جهت کشت محصولات پاییزه مانند گندم وجو و کلزا و چغندر قند آماده می شود .کشت پاییزه در بیش از ۴۵۷ هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی صورت می گیرد.که به تفکیک شامل  ۱۲۶ هزار هکتار کشت گندم آبی ،‌ ۱۳۸ هزار هکتار جو آبی ، ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا و چغندر پاییزه ۱۰۰۰ هکتار است. سطح زیر کشت‌ دیم در استان خراسان رضوی ۱۷۹ هزار و ۵۰۰ هکتار است. که از این مقدار ۱۳۷ هزار هکتار متعلق به کشت گندم دیم و ۴۲ هزار و ۵۰۰‌ هکتار باقی مانده مربوط به کشت جو دیم است.

گندم و جو پاییزه در استان خراسان رضوی

سطح کشت دیم و آبی گندم پاییزه در این استان حدود ۱۸۱ هزار هکتار است. که از مجموع سطح زیر کشت گندم در استان، ۱۲۶ هزار هکتار کشت آبی و ۱۳۷ هزار هکتار کشت دیم است .که در مورد محصول جو نیز ۱۳۸ هزار هکتار کشت آبی و ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت دیم خواهد بود.

اقلیم خشک و نیمه‌خشک خراسان رضوی در ۲ دهه اخیر به شدت تحت تاثیر خشکسالی بوده است و به علت کاهش بارندگی‌ در سال های گذشته و خشکسالی‌های‌ اخیر میزان کشت گندم دیم و جو دیم در این استان کاهش پیدا کرده است.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *