مقالات

لوله خرطومی طوسی کشاورزی چه مزایایی دارد؟

لوله خرطومی آلی فلکس

به طور کلی استفاده از لوله خرطومی طوسی کشاورزی در صنعت کشاورزی یک از متداول ترین روش ها برای آبرسانی می باشد. زیرا این نوع از کانال های انتقال آب نه تنها دارای استحکام بالایی می باشند؛ بلکه به دلیل خاصیت انعطاف پذیری ، بسیار حالت پذیر هستند.

ساختار لوله خرطومی طوسی کشاورزی دارای سه لایه می باشد. لایه خارجی و لایه داخلی از جنس پی وی سی ضخیم بوده  که طوسی رنگ می باشد. لایه میانی از جنس پی وی سی مقاوم بوده و سفید رنگ می باشد سطح داخلی و خارجی این لوله صاف بوده و برای مصارف کشاورزی  و انتقال آب  و مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای لوله خرطومی طوسی کشاورزی

  • لوله خرطومی طوسی کشاورزی سبک بوده و دارای طول عمر بالایی است. همچنین مقاومت خوبی در برابر خوردگی و سایش دارا می باشد.مقدار زبری آن پایین بوده و نارسانای جریان برق و الکتریسیته محسوب می گردد. لوله خرطومی طوسی کشاورزی دارای انعطاف نسبی بوده و استحکام کششی و ضربه خوبی را دارا می باشد.
  • لوله خرطومی طوسی کشاورزی در برابر عوامل دیگری مانند عوامل طبیعی آب و هوایی و اقلیمی، شرایط نا مساعد آب و هوایی حشرات و باکتری های مختلف و… هم بسیار مقاوم بوده و در اثر برخورد با این عوامل دچار هیچ گونه آسیب و صدمه ای نمی شود. از طرفی سطح خارجی این لوله خرطومی کاملا عاری از هرگونه درز و شکاف است و همین امر موجب می شود که امکان ورود هیچ عامل مزاحمی به داخل لوله خرطومی امکان پذیر نباشد.
  • لوله خرطومی در دمای بالا هم استفاده شده و آتش نمی گیرد. بنابراین قابل استفاده در دماهای بالای مشخصی هم خواهد بود.
  • خاصیت خرطومی شکل بودن  باعث انعطاف پذیری شده و این  یک ویژگی کاربردی است چرا که به دلیل انعطاف پذیری، به سادگی بدون آسیب، فشرده و جمع شده و به همین علت هم فضای بسیار کمی را اشغال می کند .
  • نکته مهم دیگر در رابطه با مزیت انعطاف پذیر بودن لوله های طوسی کشاورزی، کم جا شدن این محصول می باشد.
  • وزن بسیار پایین،استحکام و مقاومت و طول عمر بالا از دیگر مزایای لوله های خرطومی است که میتوان به آن اشاره کرد.

    چند نکته در رابطه با این محصول

    می توان به این نکته نیز اشاره نمود که سرعت آب دهی این شیلنگ خرطومی نیز بسیار بالا می باشد.این لوله ها می توانند حجم قابل توجهی از آب را با فشار و قدرت زیاد در کمترین مدت زمان از منبع به بخش مورد نظر در زمین های زراعی انتقال دهد.

    علت استفاده از این رنگ آن است که رنگ طوسی دارای مقاومت به مراتب بیشتری در برابر نور مستقیم خورشید می باشد. در نتیجه می توان اینطور بیان نمود که امکان پوسیدگی این محصول در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به کمترین میزان خود میرسد.

    این حد از مقاومت  به  دلیل است  استفاده بیشتر از این لوله  در محیط های باز و در معرض عوامل جوی می باشد. بنابراین لازم است تا هم به لحاظ ساختار بدنه لوله و هم از نقطه نظر ساختار ظاهری و رنگ، این محصول به طور کامل آمادگی استفاده و کاربرد در محیط های باز و خشنی مانند زمین های زراعی را داشته باشد.

    زیرا که محل استفاده از این محصول زمین های کشاورزی می باشد. بنابراین بدیهی است که گاهی لوله خرطومی طوسی کشاورزی بر روی زمین های خاکی و از روی پستی و بلندی های بسیاری کشیده شود. و یا در برخی موارد دیگر لازم است تا مدت های طولانی در زیر نور مستقیم خورشید به فعالیت ادامه دهد. این موضوع در زمین هایی که بارش باران و یا وزش باد های شدید وجود دارد نیز صادق است. بنابراین استحکام بدنه و مقاومت در ساختار اصلی لوله خرطومی طوسی کشاورزی یکی از مشخصه ای اصلی این محصول به شمار می رود.

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله های خرطومی کمک خواهیم کرد.

لوله خرطومی 8 اینچ آلی فلکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *