مقالات

محصولات استراتژیک پاییزه در آذربایجان شرقی

با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور و استان آذربایجان شرقی، کشت بیشتر محصولات زراعی به خصوص محصولات استراتژیکی مانند گندم، جو و کلزا در پاییز انجام می‌شود .بنابراین آغاز فصل پاییز ، برای کشاورزان بسیار مهم است.

در این مقاله از رسان آب ، در مورد کشت پاییزه در استان آذربایجان شرقی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است و این استان سالانه نزدیک به پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد.۷۲۰ هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت محصولات استراتژیک پاییزه می‌رود. که حدود ۵۰۰ هزار هکتار آن به کشت غلات و کلزا اختصاص دارد.که این مقدار کشت در ۲۱ شهرستان استان انجام  می شود.

در خصوص کشت محصولات  پاییزه در  استان آذربایجان شرقی بیشتر بر کاشت دیم و تناوب محصولات زراعی تاکید می‌شود. (به جای آیش بهتر است تناوب در حبوبات و محصولات علوفه‌ای کشت شود ، تا از زمین‌ها به صورت بهینه استفاده شود.) چرا که رعایت تناوب کشت در مزرعه ضمن اینکه از بروز آفات و بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، در افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید در واحد سطح نیز موثر است.

کشت پاییزه محصول استراتژیک گندم و جو در آذربایجان شرقی

۴۵۰ هزار هکتار از اراضی پاییزه استان آذربایجان شرقی زیر کشت گندم و ۶۰ هزار هکتار نیز زیرکشت جو می رود.که  ۳۸۰ هزار هکتار کشت دیم  برای زراعت گندم و حدود ۷۰ هزار هکتار  برای کشت آبی گندم  در نظر گرفته می شود.کشت پاییزه گندم در استان آذربایجان شرقی از مناطق سردسیری شهرستان های اهر و سراب آغاز می شود .

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *