مقالات

محصولات باغی و زراعی در خراسان رضوی

استان خراسان رضوی به واسطه آب و هوای مناسب در تولید انواع محصولات باغی و زراعی رتبه دارد.که این استان را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی کشور کرده است.خراسان رضوی دارای یک میلیون هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی آبی و دیم با هشت میلیون تن انواع محصولات است. این استان مقام نخست کشور در تولید زعفران و زیره، رتبه دوم در تولید پسته، رتبه سوم در تولید انار، مقام چهارم کشور در تولید انگور و رتبه دوم کشور در کشت گلخانه‌ای را در اختیار دارد.

در این مقاله از رسان آب به بررسی رتبه های برتر استان خراسان رضوی در تولید انواع محصولات باغی و زراعی می پردازیم. باما همراه باشید.

مشهد و خراسان بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان و زعفران این خطه مرغوبترین نوع آن در دنیاست.استان خراسان رضوی نیز با یک سوم تولید کشور بزرگترین تولید کننده خربزه در ایران است. همچنین این استان بزرگترین تولید کننده پنبه ،انگور (خصوصا کاشمر) و زیره در ایران می باشد.

خراسان رضوی  از نظر توليد پنج محصول باغي رتبه نخست كشور را دارد. که شامل گلابي، آلبالو، آلو، زعفران و زيره سبز مي باشد. سالانه 49 هزار تن گلابي، 23 هزار و 500 تن آلبالو و 60 تن آلو در اين استان توليد مي شود.توليد زعفران در اين استان نيز سالانه 226 هزار و 200 تن و زيره سبز آبي و ديم هم در مجموع چهار هزار و 570 تن است.علاوه بر اين استان خراسان رضوي در توليد انگور، توت درختي، پسته، زرشك و عناب رتبه دوم و در توليد بادام، انار و توت نوغان رتبه سوم كشور را دارد.اين استان همچنين در توليد محصول به، سماق، گوجه سبز و گيلاس رتبه چهارم كشور را دارا مي باشد.

ناگفته نماند که این استان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات مهمی مانند گندم و چغندرقند و .. است. همچنین محصولات باغی مشهد مانند سیب و گیلاس و به و آلو و هلو و انگور و … در زمره بهترین انواع این میوه ها در سطح کشور هستند.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *