مقالات

محصولات زراعی در استان مازندران

استان مازندران ، رتبه دوم تولید محصولات زراعی در کشور را دارد.در مازندران بیش از ۴۵نوع از محصولات زراعی قابل کشت است .که مهمترین آنها برنج، گندم، جو، سویا، کلزا، ذرت، نباتات علوفه‌ای، انواع سبزی و صیفی جات است.بخش کشاورزی مازندران رتبه برترتولید در20 محصول زراعی،باغی،دامی وشیلاتی را در کشور داراست.مازندران با داشتن 2.3 درصد اراضی تحت کشت 7.8 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده که سه برابر میانگین کشور است.

از مهم‌ترین محصولات زراعی مازندران، برنج است که در سطح بیش از 210 هزار هکتار کشت می شود .همچنین 32 هزار هکتار نشاء مجدد و حدود 55 هزار هکتار پرورش رتون با تولید حدود یک میلیون و 300 هزار تن شلتوک کشت می‌شود . که این میزان، 38 درصد سطح و 42 درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داد.

نباتات علوفه‌ای شامل ذرت علوفه‌ای، ذرت دانه‌ای، شبدر برسیم، جو، یونجه، اسپرس و ذرت خوشه‌ای با سطح 146 هزار هکتار و تولید سه میلیون و 210 هزار تن علوفه سبز از 4.6 درصد سطح و 24 درصد تولید کشور، دیگر محور کشاورزی مازندران را تشکیل می‌دهد.

همچنین 85 درصد شبدر برسیم کشور در این استان کشت می‎شود. دانه‌های روغنی شامل کلزا، سویا و آفتابگردان با سطحی حدود 23 هزار و 600 هکتار و تولید 55 هزار تن، رتبه چهارم کشور را عاید مازندران کرده است.

گندم، محصول دیگر کشاورزی مازندران است .که با سطحی حدود 56 هزار هکتار و تولید بیش از 194 هزار تن، رتبه بیستم کشوری را متوجه این استان حاصلخیز کرده است.

از دیگر محصولات زراعی استان مازندران می‌توان از انواع سبزی و صیفی‌جات و حبوبات و نباتات صنعتی نام برد .که با سطح حدود 57 هزار هکتار و تولیدی بالغ بر 850 هزار تن علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های همجوار نیز محصولات خود را صادر می‎کند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *