مقالات

محصولات کشاورزی خوزستان

استان خوزستان مهم‌ترین قطب کشاورزی کشور است . که نه ‌تنها در حال ‌حاضر نقش تعیین ‌کننده‌ای در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی دارد، بلکه باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه نقشی بی‌بدیل در توسعه آینده کشاورزی کشور خواهد داشت.با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و مناسب بودن خاک و اراضی کشاورزی دراستان خوزستان، 63 نوع محصول از محصولات کشاورزی دراین خوزستان کشت می شود و محصولات در سه دوره برداشت می شود.

محصولات کشاورزی و باغی خوزستان

براساس آمار موجود  استان  خورستان در زمینه خرید محصول گندم، تولید محصولات صنعتی کشاورزی در جایگاه برتر کشوری قرار دارد. همچنین خوزستان دارای مقام های نخستین تولید گندم؛ کلزا؛ تولید بذرگندم و هیبرید کلزا؛ تولید ذرت گندم در سطح کشور است. از دیگر افتخارات خوزستان داشتن مقام نخست در زمینه صادرات خرما با سهم بیش از ۵۰ درصد کشور و مقام اول تولید گل مریم با ۸۲۸ میلیون شاخه می باشد

در شهر اهواز و به طور کلی استان خوزستان، با توجه به آب و هوای گرمسیری درختانی مانند کنار، خرما، بلوط، بنه و بادام به طور وسیع کشت می شوند. در خاک حاصل خیز این استان انگور، انار و زیتون که از میوه های بهشتی هستند نیز کشت می شود. خرید نهال؛ مستلزم شناخت شرایط نگهداری و پرورش این نوع از درختان است. محصولات برداشت شده از باغات این استان نیز به تمامی نقاط کشور فرستاده می شوند.

مرکبات یکی از انواع محصولاتی هستند که در استان خوزستان و شهر اهواز کشت می شوند. مهمترین مرکباتی که در این منطقه کشت می شوند، شامل پرتقال محلی، پرتقال والنسیا، نارنج، نارنگی کینو و نارنگی تانجلو هستند.رطوبت هوای خوزستان و خاک حاصل خیز آن زمینه را برای پرورش مرکبات فراهم کرده است.

از این رو خوزستان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های مطلوب توانایی صادرات گسترده محصولات کشاورزی به خارج از کشور را دارد. فرآورده های تبدیلی، لبنی، خرما، مركبات، سبزیجات، محصولات گلخانه ای و شیلاتی از جمله توانمندی های استان برای صادرات به سایر کشورها است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *