مقالات

محصولات کشاورزی و غذایی استان قزوین

استان قزوین با یک درصد مساحت و 1.5 درصد جمعیت کشور 5 درصد محصولات کشاورزی و غذایی کشور را تولید می‌کند. تنوع اقلیمی زمینه مساعدی برای کشت انواع محصولات گرمسیری و سردسیری در نقاط مختلف استان قزوین فراهم کرده است . حاصلخیزی دشت قزوین، باغات سرسبز و مزارع گسترده این شهر موجب شده است تا کشاورزی مردم قزوین از گذشته تاثیر بسیاری در کشاورزی ایران داشته باشد.

در ادامه در این مقاله از رسان آب محصولات کشاورزی و غذایی که در استان قزوین تولید می شود را بررسی خواهیم کرد ، با ما همراه باشید .

محصولات زراعی استان قزوین

گندم و جو اولین محصول تولید زراعی این استان است .در تمامی این استان بخصوص دشت قزوین به صورت عمده کشت و زر می شود که 153هزار هکتار اراضی این استان تحت کشت این محصول هستند.  25هزار هکتار از اراضی این استان هم دارای کشت یونجه است و می شود بیشتر روی آن کار کرد.

ذرت دومین تولید زراعی این استان بحساب می آید و سالانه بیش از 34 هزار هکتار از اراضی دشت قزوین تحت کشت ذرت قرار می گیرد. شهرستان های آبیک و بوئین زهرا از پیشتازان این محصول در استان قروین هستند. دانه های روغنی کلزا و سویا خیلی کم در زراعت این استان سهم دارد و تنها حدود 4 هزار هکتار اراضی تحت کشت این محصول هستند.

محصولات صیفی استان قزوین

پیشتاز محصولات صیفی این استان گوجه فرنگی هست و شهرستان تاکستان در این زمینه بسیار پیشرو است . 6500 هکتار از اراضی استان سالیانه تحت کشت این محصول است. حدود 5000 هکتار از زمین‌های این استان نیز تحت کشت انواع دیگر صیفی‌جات از قبیل خیار، بادمجان، کدو، هندوانه و انواع کدوئیان دیگر است.

محصولات باغی استان قزوین

قزوين با وجود مساحت كم در حوزه باغي داراي عملكرد بالايي است . این استان به لحاظ توليد محصولات باغي رتبه نهم كشور را برخوردار است. استان قزوين داراي حدود 75 هزار هكتار باغ مثمر است. که  سالانه 24 محصول باغي در این استان توليد مي شود كه  اين ميوه ها شامل محصولات دانه دار، هسته دار، دانه ريز و خشك و نيمه گرمسيري هستند.

استان قزوین در برخی از میوه ها  مانند انگور، زيتون، گيلاس، زغال اخته و فندق رتبه هاي برتر كشور را به خود اختصاص داده است. 42. درصد سطح باغ هاي مثمر استان قزوين به ميزان 31 هزار و 100 هكتار به انگور اختصاص دارد. زيتون با 13 درصد سطح كشت شامل 9 هزار و 300 هكتار در رده دوم محصولات باغي استان قرار دارد و پس از آن گردو نيز با پنج هزار و 600 هكتار معادل 7.5 درصد به لحاظ مساحت باغي در جاي سوم قرار دارد.  10 درصد باغ هاي استان قزوين نيز به هلو و شليل و گيلاس (هركدام 5 درصد) اختصاص دارد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *