مقالات

محصول گندم از مهمترین تولیدات کشاورزی قزوین

محصول گندم از مهم ترین تولیدات کشاورزی و از محصولات استراتژیک به شمار می رود که تامین آن نقش مهمی در حفظ امنیت غذایی کشور دارد. این محصول به عنوان مهم ترین و پرمصرف ترین محصول کشاورزی و تامین کننده بخش مهمی از غذای مردم به شمار می رود.

در این مقاله از رسان آب به بررسی کاشت وتولید گندم در استان حاصلخیز قروین می پردازیم ؛ با ما همراه باشید.

گندم اولین محصول تولیدی استان قزوین است . که تقریباً در تمامی مناطق این استان و به‌خصوص در ناحیه دشت قزوین این محصول به طور عمده کشت‌وزرع می‌شود. 159 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به کشت گندم اختصاص دارد . که از این میزان اراضی تحت کشت   49 هزار و 701 هکتار متعلق به گندم آبی و  110 هزار هکتار متعلق به گندم دیم میباشد . بیش از 309 هزار تن محصول از این میزان سطح زیرکشت برداشت می شود که حدود 229  هزار تن گندم آبی و 81 هزار تن گندم دیم می باشد.

شهرستان آبیک بیشترین سطح زیرکشت گندم آبی با سطح 15 هزار و 900 هکتار و شهرستان آوج با سطح زیر کشت گندم دیم با سطح 46 هزار و 500 هکتار را دارد.شهرستان آوج کم ترین سطح کشت گندم آبی استان قزوین و شهرستان البرز کم ترین سطح کشت گندم دیم این استان را دارا می باشد.

رقم های پیشگام ، سیروان ، سیوند به کشت گندم آبی و رقم های آذر2 ، باران و هشترودی به کشت گندم دیم عمده ترین  رقم های کشت گندم آبی و دیم در استان قزوین میباشد.از نظر آبیاری مزارع گندم آبی استان قزوین تاکنون حدود 3 هزار هکتار از مزارع  این استان با روش تیپ و حدود 4 هزار هکتار از مزارع به روش بارانی آبیاری میشود.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *