مقالات

محصول گندم در استان گلستان

استان گلستان از نظر کمیت و میزان تولید محصول گندم، رتبه دوم ایران را دارد .گلستان یکی از قطب های تولیدات کشاورزی کشور بویژه در بحث غلات و دانه های روغنی است.سهم استان گلستان در تولید محصول گندم حدودا ۱۰ درصد کشور است. این در حالی است که مساحت آن بسیار کمتر از استان‌های دارای ظرفیت کشاورزی همچون فارس و خوزستان است.علاوه بر این به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

(گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.)

سط زیر کشت گندم در استان گلستان 398000 هکتار می باشد. که شهرستان گنبد با 104905 هکتار وشهرستان بندر ترکمن با 10590 هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین سطح زیرکشت را دارند.بیش ار 234 هزار هکتار از این سطح کشت دیم ، و 163 هزار و 450 هکتار ، آبی هسنتد.متوسط عملکرد گندم آبی 3509 و گندم دیم 1669 کیلوگرم در هکتار است . با این میزان برداشت این استان رتبه دوم تولید این محصول استراتژیک در کشور را کسب کرده است.

کشت گندم در استان گلستان از 15 آذر تا اول دی صورت می گیرد.آبیاری مزارع کشت گندم در گلستان در آبیاری اول از نیمه دوم اسفند تا نیمه اول فروردین ماه ، آبیاری روم و سوم به ترتیب در نیمه دوم فروردین ماه و نیمه اول اردیبهشت ماه انجام می شود. محصول گندم در این استان از اواسط خرداد تا اواخر این ماه  برداشت می شود.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *