مقالات

مهم ترین محصولات کشاورزی استان بوشهر

استان بوشهر یکی از استان‌های مهم و استراتژیک در تولید محصولات کشاورزی مختلف خارج از فصل در ایران به شمار می‌آید. استان بوشهر در تولید محصولات باغی، زراعی، سبزی و صیفی‌جات از ظرفیت بالایی برخوردار است .به طوری که سالانه افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول در این استان تولید و عرضه می‌شود.خرما و گندم و گوجه‌فرنگی و سبزی و صیفی‌جات و مرکبات از مهم‌ترین محصولات کشاورزی استان بوشهر به شمار می‌روند .

در این مقاله از رسان آب به بررسی مهم ترین محصولات کشاورزی استان بوشهر می پردازیم.با ما همراه باشید.

گندم و جو

بدون شک استان بوشهر یکی از پیشرو های تولید گندم و جو به روش های دیم و یا آبی است.  تخمین زده شده که حدود ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت کشت گندم است .گندم و جو در استان بوشهر در مناطقی که دارای بارندگی سالیانه مناسب هستند به خصوص در نواحی شمالی به صورت دیم در عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر به صورت آبی کشت می شود.

خرما

استان بوشهر یکی از پیشتازان تولید انواع ارقام خرما در ایران و حتی منطقه به شمار می‌آید.شهرستان دشتستان از لحاظ توليد خرما در مقام اول  قرار دارد .میزان تولید خرما در این استان حدود ۱۵۰ هزار تن تخمین زده شده است . نخلستان های این استان بیشتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان پراکنده اند. اما در نواحی شرقی و شمال شرقی که حالت کوهستانی نیز دارند کمتر مشاهده می‌شود.  طبق آخرین آمارها ۳۳ هزار هکتار از اراضی قابل کشت استان بوشهر به نخلستان ها اختصاص یافته است. زاهدی و کبکاب دو رقم عمده خرما هستند که در این استان کشت می شود. علاوه بر تامین بازار های داخلی بخشی از این محصول توسط تاجرین به خارج از کشور صادر می گردد.

گوجه فرنگی

سالیانه ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل از حدود ۱۴ هزار هکتار اراضی تحت کشت گوجه فرنگی در بوشهر تولید می‌شود. این گوجه فرنگی به مناطق مختلف ایران در اواخر فصول پاییز و اوایل زمستان ارسال می گردد.

انواع صیفی جات و سبزیجات

استان بوشهر در فصول پاییز و زمستان موقعیت بسیار مناسبی از نظر آب و هوایی برای کشت محصولات مختلف از جمله انواع صیفی جات و سبزیجات را دارد.  پیاز، سیب زمینی، فلفل، خیار، هندوانه، انواع طالبی و ملون، کاهو و کلم و نیز انواع سبزیجات تازه از جمله محصولاتی هستند که در این فصول در استان بوشهر کاشته و به سایر مناطق ایران ارسال می شوند.

مرکبات

انواع مرکبات شامل پرتقال و لیمو ترش در استان بوشهر با سطح زیر کشت حدود ۵ هزار هکتاری در حال کشت و ضرر است و سالیانه حدود ۵۵ هزار تن  از این میوه به بازار عرضه می گردد. شهرستان های جم و دشتستان مهمترین قطبهای تولید این میوه در استان بوشهر به شمار می آیند و محصولات تولیدی استان از کیفیت و بازار پسندی بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *