مقالات

پـرورش محـصولات گلخانه ای در استان گیلان

استان گیلان ، با آب و هـوای معتـدل و مرطـوب و مساعد خـود جایگـاه مناسـبی بـرای پـرورش محـصولات گلخانه ای است.این روزها گلخانه یکی از راه حل های نوین برای مبارزه با سرما، گرما و کم آبی است.با توجه به نیاز بازار به تولید گل، گیاهان زینتی، سبزیجات و میوه‌ها در خارج از فصل مخصوص تولید آن‌ها، امروزه توجه بسیاری از کشاورزان به سمت کشت گلخانه‌ای جلب شده است و کشاورزان گیلانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.گیلان با داشتن آب و هوای مساعد تقریبا در تمام سال امکان پـرورش محـصولات گلخانه ای را دارد .

در این مقاله ، در رسان آب ، به بررسی پرورش محصولات گلخانه ایی در استان گیلان می پردازیم . در ادامه با ما همراه باشید.

سطح زیر کشت گلخانه های استان گیلان ۸۴ هکتار است . که از این میزان حدود ۲۷ هکتار در بخش سبزی و صیفی و بقیه در بخش تولیدات گل های آپارتمانی، زینتی، شاخه بریده و فصلی نشایی است.توت فرنگی، انواع گوجه از جمله گوجه های گیلاسی، خیار، بادمجان، انواع فلفل های دلمه ای رنگی و کاهو در گلخانه های استان کشت و تولید می شود. سالانه ۹۹۵ تن توت فرنگی و ۹۲۰ تن انواع سبزی و صیفی در فضای گلخانه ای در استان گیلان برداشت می شود.

در حوزه پـرورش محـصولات گلخانه ای ، گیلان  در تولید گل‌های گلدانی رتبه ششم در تولید محصول توت فرنگی رتبه هشتم و در تولید گل شاخه بریده رتبه شانزدهم را دارد.شهرستان های صومعه سرا، رشت، لاهیجان، انزلی گلخانه های بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

شهرک های  گلخانه ای در استان گیلان

پنج شهرک گلخانه ای در شهرستانهای سیاهکل، ماسال، شفت ، رضوانشهر و انزلی احداث شده است . مساحت این گلخانه ها ۱۸۰ هکتار است که در ۱۳۵ هکتار آن بصورت خالص گلخانه احداث می شود .در این شهرک‌ها انواع سبزی و صیفی ، گل های زینتی ، گل های آپارتمانی و شاخه بریده ، گیاهان دارویی و میوه های شکلی خاص کشت خواهد شد.

در شهرک گلخانه ای انزلی صرفا میوه های خاص شکلی مثل بلوبری ، گوجه بری، رز بری که از میوه های گیاهان دارویی و صادراتی هستند و ارزش اقتصادی  فوق العاده و ارز آوری برای استان و کشور دارند تولید می شود.که رونق اقتصادی و اشتغالزایی را برای منطقه و استان درپی خواهد داشت.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *