مقالات

کاشت بهاره در استان زنجان

کاشت بهاره در حدود ۲۰ درصد از سطح زیرکشت کل استان زنجان انجام می‌شود . که با تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول، نقش مهمی در تامین نیازهای غذایی استان زنجان، امنیت و سلامت غذایی ایفا می‌کند.

همانطور که در مقالات قبلی رسان آب به آن اشاره کردیم،کاشت بهاره کاشتی است که گیاهان در آن در اوایل بهار كاشته می شوند. پس از جوانه زدن، گیاه جوان در بهار رشد کرده و محصول آن را تا اواخر تابستان برداشت می كنند. گیاهی را در بهار كشت می كنند كه در آن منطقه کشت پاییزه آن گیاه نمی تواند در برابر سرمای سخت زمستانی، مقاومت نماید. معمولاً پس از تهیه بذر و زمانی كه دمای خاك کمی افزایش پیدا کرد، شروع به کشت بذرها می کنند. البته اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد، می توان کشت را زودتر انجام داد.

استان زنجان مجموعاً ۸۳۳۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد. که ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کاشت محصولات بهاره می رود.  کاشت بهاره با پایان یافتن کشت پاییزه و انتظاری در این استان آغاز می‌شود .که از اواسط اسفندماه کشت پیاز و دانه‌های روغنی اعم از گلرنگ، نخود و عدس در اراضی دیم استان زنجان انجام می‌شود.

هرچند که زمان کشت برخی محصولات مرسوم بهاره به کشت انتظاری و پاییزه به منظور استفاده حداکثری از نزولات آسمانی، انتقال یافته است ، همچنان انواع صیفی‌جات و محصولات جالیزی اعم از پیاز، گوجه فرنگی، هندوانه و خربزه دانه‌های روغنی مانند گلرنگ، حبوبات و علوفه و گیاهان صنعتی چغندرقند و کنجد محصولاتی هستند که کاشت آن‌ها در اراضی زراعی استان زنجان در فصل بهار صورت می‌گیرد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *