مقالات

کاشت پاییزه در استان اردبیل

رعایت تاریخ کاشت به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل مدیریتی موثر بر عملکرد باید مورد توجه خاص زارعان و کارشناسان قرار بگیرد.چراکه بکارگیری روش‌های صحیح کاشت محصولات نقش بسزایی در افزایش راندمان تولید دارد.گندم و جو  و عدس و کلزا بصورت پاییزه، چغندر قند بصورت پاییزه گندم و جو  و عدس و کلزا و بهاره در اردبیل کشت می شود. برنج و ذرت دانه‌ای، محصولات علوفه‌ای به‌ویژه علوفه دیم، گروه سبزیجات اعم از سیب‌زمینی، گوجه فرنگی و کدو، محصولات جالیزی از قبیل هندوانه، خربزه ، محصولات صنعتی مانند پنبه و بادام زمینی، دانه‌های روغنی سویا و آفتابگردان هم بصورت بهاره در این استان کشت می‌شود.

کشت پاییزه در 482 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز زراعی آبی و دیم استان اردبیل  انجام می شود. که همانطور که به آن اشاره شد شامل؛گندم و جو  و عدس و کلزا وچغندر قند بصورت پاییزه می باشد.محصول گندم با حدود ۲۸۰ هزار هکتار و محصول جو با حدود ۱۲۷ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

55 هزار و 500 هکتار به کشت گندم آبی و 232 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد . که در مجموع 287 هزار و 500 هکتار( 10 درصد ) از اراضی حاصلخیز استان اردبیل به زیر کشت محصول استراتژیک گندم  می رود.

محصول جو پاییزه در ۱۲۷ هزار هکتار (15 درصد)از اراضی استان اردبیل کشت می شود . که ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی دیم و ۲۶ هزار هکتار از اراضی آبی، را شامل می‌شود.

برای کلزای آبی 10 هزار هکتار و کلزای دیم 2 هزار هکتار اراضی زیر کشت می رود.که در مجموع 12 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز استان اردبیل به کشت این محصول روغنی اختصاص یافته است.

استان اردبیل با تولید حدود ۴۰۰ هزار تن گندم، ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز  محصولات کشاورزی کشور را دارد.

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *