مقالات

کشاورزی در استان تهران

استان تهران دارای ۱۶ شهرستان و مساحتی بالغ‌بر ۱۳۸۴۱۰۰ هکتار، با حدود ۸/۰ درصد از اراضی کل کشور ۵۴۱۱۹ واحد بهره برداری را داراست. 5 میلیون و 700 هزار تن محصولات دامی، زراعی و باغی در  این استان تولید می‌شود.میزان اراضی دایر (زراعی و باغبانی) تحت کشت حدود ۱۹۰ هکتار و از این سطح میزان ۱۴۱ هزار هکتار مربوط به کشت محصولات زراعی و میزان ۸/ ۴۸ هکتار مربوط به کشت محصولات باغبانی استان است.

در این  رشته مقالات قصد داریم به بررسی کشاورزی در پایتخت ایران ، استان تهران بپردازیم. با رسان آب همراه باشید.

استان تهران، جزو نخستین استان‌های کشور است که بهره‌وری کشاورزی در آن در بالاترین سطح کشور قرار دارد.آن هم در شرایطی که از یک میلیون و ۳۸۴ هزار هکتار اراضی که در کل استان تهران وجود دارد، حدود ۲۲۸ هزار هکتار اراضی دایر و بایر تنها ۱۹۰هزار هکتار تحت کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد و علی‌رغم داشتن ۱٫۳ درصد از اراضی کشاورزی بیش از ۵ درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند . به‌طور متوسط میانگین تولید در واحد سطح ۲۷ تن در هکتار است.

در استان تهران تعداد ۹۶۲۵ واحد دامداری، ۵۲۵ واحد مرغداری،۲۹۴۲ گلخانه،۱۲۴ پرورش قارچ و ۷۵۳ زنبورداری فعال وجود دارد و به میزان ۵۷۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان در این استان موجود است.

میزان تولید محصولات زراعی استان تهران حدود ۷/ ۲میلیون تن است. تولیدات باغبانی از لحاظ سطح رتبه ۲۰ و از لحاظ تولید رتبه ۳ کشوری را به خود اختصاص داده است.این استان در تولید میوه‌های هسته‌دار رتبه یک کشوری که معادل۶/ ۱۲ درصد تولید کشور را دارا می باشد. از لحاظ تولید میوه‌های دانه‌دار رتبه ۴ و معادل ۸ درصد تولید کشوری را داراست. گلخانه‌های استان تهران ۲۶ درصد از سطح گلخانه‌های کشور را داراست.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *