مقالات

کشاورزی در استان گلستان

استان گلستان به دلیل موقعیت  خاص جغرافیایی، نزدیکی  به دریا و وجود سلسله کوه های البرز دارای شرایط اقلیمی منحصر به فرد می باشد . که این شرایط اقلیمی بستر مناسبی برای زراعتهای گوناگون و چهار فصل را فراهم نموده است.استان گلستان به عنوان قطب کشاورزي که در همه رشته هاي کشاورزي و دام پروري از کشت گندم و پنبه و محصولات باغي و توليد چوب گرفته تا پرورش دام و صيد ماهي و شيلات و استحصال خاويار و … حضور جدي و پيشگام دارد.

این استان به دلیل داشتن 7 اقلیم از 13 اقلیم آب و هوایی جهان ،خاکی مستعد برای کشاورزی دارد. 10000 تن محصولات زراعی، 700000 تن محصولات دامی،340000 هزار تن محصولات باغی، 240000 تن تولیدات جنگل و مرتع در استان گلستان تولید می شود.

استان گلستان در 16 محصول رتبه های اول تا پنجم کشور را دارا می باشند . اين استان در توليد سويا با 60.3 درصد، خاويار با 56 درصد و دانه روغني كلزا با 34 درصد از توليد كشور، دارنده رتبه اول است.

گلستان در توليد گندم و گوشت مرغ هر كدام با 10 درصد، جو با 7.1 درصد و آفتابگردان با 23 درصد از توليد كشور در رتبه دوم قرار دارد . توليد پنبه با 12.6 درصد، توتون با 14.3 درصد، پيله تر ابريشم با 17درصد از توليد كشور در رتبه سوم  قزاز دارد .

توليد شلتوك( برنج) با 10 درصد، هلو با 7.5 درصد، آلو قطره طلا با 5.8 درصد و خرمالو با 10 درصد از توليد كشور  رتبه چهارم  را به خود اختصاص داده است . همچنین این استان در توليد زيتون  با 4.9 درصد از كل توليد كشور در رتبه ششم قرار دارد.

 از حدود 5/5 میلیون تن محصول بخش کشاورزی گلستان، 4 میلیون تن محصولات زراعی مثل گندم، جو سویا، روغن کلزا، پنبه و چغندر قند تشکیل می دهد.

که هرساله در 560000 هکتار از اراضی کشاورزی این استان کشت و برداشت می شود. بنا بر نظر کارشناسان بخش کشاورزی استان گلستان ظرفیت تولیدات بالایی دارد و این قابلیت را دارد که تا 2 برابر بیشتر باشد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *