مقالات

کشاورزی مدرن در استان خوزستان

کشاورزی مدرن رویکردی نوین و در حال تحول  توسعه در شیوه‌های کشاورزی می‌باشد که به کشاورزان کمک می‌کند تا بهره وری محصولات  را افزایش دهند . همچنین منابع طبیعی از قبیل آب، زمین منابع غذایی و غیره حفظ نماید.کشاورزی مدرن می‌تواند نقش مهمی در تأمین مواد غذایی و حفظ منابع آن داشته باشد.این کشاورزی  رویکردی در حال توسعه و تحول می‌باشد که با افزایش بهره‌وری تولید و حفظ منابع تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر مانند آب، خاک، انرژی و غیره می‌شود.

با بررسی های انجام شده به این حقیقت رسیدیم که استان خوزستان دارای پیشینه و سابقه طولانی در شیوه‌های مدرن آبیاری و مدیریت زهکش‌ها در ایران است.این امر باعث شده استان خوزستان همیشه به این مساله نگاهی علمی و کارشناسانه‌ای داشته باشد . زیرا پایه این کار در کشور در استان خوزستان است.

استان خوزستان از‌ سال ٨٤ به‌عنوان نخستین استان ایران خداحافظی با کشاورزی سنتی را با ١٢٠ هکتار زمین شروع کرد و حالا با گذشت چیزی حدود یک‌دهه نزدیک به یک‌سوم کشاورزی این استان یعنی ٥١٥  هزار هکتار به صورت مدرن و با روش خاک‌ورزی حفاظتی انجام می‌شود. استان خوزستان به‌عنوان قطب کشاورزی ایران عزم خود را جزم کرده است تا به یک کشاورزی مدرن و درحد استانداردهای اروپا برسد. شبکه‌های آبیاری و زهکشی مدرن در  استان خوزستان بیش از 500 هزار هکتار است .

حداث اولین شبکه‌های آبیاری و زهکشی در دهه 1310 در جنوب کشور صورت گرفت.اولین طرح بزرگ زهکشی به وسعت 11هزار هکتار در هفت‌تپه به اجرا درآمد و پس از آن نیز زمین‌های کشت و صنعت کارون آماده این کار شدند.

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *