مقالات

کشت بهاره استان خراسان جنوبی

سالانه ۷۰ هزار هکتار اراضی زراعی خراسان جنوبی زیر کشت انواع محصولات قرار می‌گیرد .که از این میزان ۴۰ هزار هکتار کشت پاییزه و ۳۰ هزار هکتار مربوط به کشت بهاره است.  عمده محصولات زراعی استان خراسان جنوبی شامل گندم، جو، پنبه، محصولات جالیزی و دانه‌های روغنی است.

در این مقاله از رسان آب ، کشت بهاره در استان خراسان جنوبی را بررسی خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

گیاهان به لحاظ تاریخ کاشت به دو دسته بهاره و پاییزه تقسیم می‌شوند. کاشت بهاره در خراسان جنوبی از نیمه اسفندماه آغاز و تا پایان خردادماه ادامه دارد و برداشت این گروه محصولات از اواسط تابستان آغاز و تا اواخر پاییز ادامه دارد. کشت بهاره برای محصولاتی مانند حبوبات، سبزی و صیفی، جالیز، سبزیجات، پنبه، چغندرقند، دانه‌های روغنی و محصولات علوفه‌ای است.  انواع محصولات  این کشت در خراسان جنوبی شامل سورگوم علوفه ای، سورگوم دانه ای، چغندر علوفه ای، چغندر قند، ارزن، انواع سبزی و صیفی، ذرت و پنبه است.

۱۷ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت بهاره می رود . که میانگین تولید ۴۴۰ هزار و ۷۵۰ تن محصول پیش بینی می شود. از این میزان سطح زیر کشت ،کشت چهار هزار و ۸۱۰ هکتار سبزی و صیفی، هزار هکتار ذرت، هزار و ۲۰۰ هکتار چغندر علوفه ای، ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار سورگوم علوفه ای، هزار و ۳۰۰ هکتار سورگوم دانه‌ای، دو هزار هکتار ارزن، ۵۰۰ هکتار چغندرقند و شش هزار و ۸۳۰ هکتار پنبه در استان خراسان جنوبی برای کشت بهاره در نظر گرفته می شود.

بیشترین سطح زیر کشت محصولات کشت بهاره در استان خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بشرویه است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *