مقالات

کشت بهاره ذرت در خوزستان

خوزستان قطب تولید ذرت و دارنده جایگاه اول درکشوربه لحاظ تولید مرغوب این محصول است. یکی از زمانهای مناسب کاشت این محصول،کشت بهاره است. با وجود آن که سالانه در کشور 160 هزار هکتار ذرت دانه‌ای و 190 هزار هکتار ذرت علوفه‌ای کشت می‌شود، ولی استان خوزستان همچنان در جایگاه نخست تولید این محصول در کشور قرار دارد. که در این مقاله به خلاصه ای کوتاه از آن اشاره نموده ایم.

کشت بهاره ذرت

کاشت ذرت  از اوایل اسفند ماه در خوزستان آغاز می شود.کاشت ذرت در خوزستان تا اواسط فروردین ماه ادامه دارد.کشت  در این زمان علاوه بر تناوب زراعی مناسب و بالا بردن اقتصاد کشاورزی ،علوفه مورد نیاز دام‌های منطقه را نیز تامین می کند. در استان خوزستان ۳۰ درصد سطح زیرکشت به ذرت علوفه‌ای و ۷۰ درصد به ذرت دانه‌ای اختصاص یافته است.

برای کشت محصول بهاره ذرت علوفه‌ای در خوزستان ۶۰۰ تن بذر از چهار رقم پربازده آماده سازی و  به انبار منتقل می شود.که از هر هکتار  ۵۰ تا ۵۵تن در هکتار محصول برداشت شود.

برداشت ذرت

زمان برداشت اين محصول از دهه‌ي اول خرداد و تا پايان خردادماه مي‌باشد. شهرستان‌هاي شوش، دزفول، انديمشك، بهبهان و شوشتر از جمله شهرستان‌هاي عمده‌ي كشت ذرت هستند.به دلیل برداشت محصول ذرت در فصل بهار علاوه بر کاهش خسارت ناشی از بارندگی و توفان ،محصول ذرت مشکل بالا بودن رطوبت را نیز ندارد.

همچنین استفاده کم از آب، کوتاهی دوره رشد، گسترش یک نواختی رشد در مزرعه، افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش خطر سرمازدگی از دیگر ویژگی ها و مزایای برداشت بهاره ذرت در خوزستان است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *