مقالات

کشت پائیزه در استان تهران

کشت پائیزه در  استان تهران برای غلاتی چون گندم ، جو ، کلزا و ذرت علوفه ایی در نظر گرفته می شود.استان تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است . که بیش از ۵۰ هزار بهره بردار مشغول تولید محصولات در اراضی این استان هستند.

در این مقاله با ما ، رسان آب همراه باشید ، تا کشت پائیزه در استان تهران را بررسی کنیم.

کشت پائیزه محصولات کشاورزی گندم، جو و ‌کلزا در بیش از ۸۰ هزار هکتار مزارع استان تهران انجام می شود.که حدود۳۸  هزارهکتاراز زمینهای کشاورزی استان تهران  زیر کشت گندم ،۳۵ هزار هکتار زیر کشت جو و ۴هزار هکتار به زیر کشت کلزا می رود. که از این میزان ۲۶۱ هزار تن گندم و ۱۴۴ هزار تن جو  در شرایط آبی نرمال در مزارع شهرستان های استان تولید می شود.

روند کشت محصولات گندم، جو و کلزای پائیزی در مناطق سردسیر استان تهران از جمله شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه سرعت و عملکرد بهتری را دارا می باشد.

کشت گندم ، جو ، کلزا و ذرت علوفه ای پائیزه

در استان تهران  ۴۳ هزار و ۷۳۵ هکتار گندم پائیزه کشت می شود .که از این میزان 42355 هزار هکتار  اراضی آبی و 1380 هکتار  اراضی دیم است.شهرستان های دماوند و فیروزه کوه بیشترین کشت دیم گندم را به خود اختصاص دادنده اند. سطح زیر کشت دیم در استان تهران را جمعأ ۱۰ هزار هکتار است.

کاشت محصول جو پائیزه در 30هزارهکتار از اراضی استان تهران صورت می پذیردکه تمام محصول جو در اراضی آبی خواهد بود.

کلزا یکی دیگر از محصولات کشت پائیزه و استراتژیک استان تهران است که کشت  آن تا پایان آبان ماه در تهران ادامه دارد.حدود 1900 هکتار از مزارع استان به زیر کشت کلزای پائیزه می رود.کشت کلزا به عنوان یکی از کشت‌های پائیزه از ابتدای مهرماه از دو شهرستان فیروزکوه و دماوند آغاز می شود.

استان تهران  با داشتن 28294 هکتار سطح زیرکشت پائیزه ذرت علوفه ای با عملکرد 54 تن ، تولید یک میلیون و 538هزارتن را در این دارد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *