مقالات

کشت پاییزه در آذربایجان غربی

آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی  است.که حدود ۶۹ درصد مزارع با سطح ۲۹۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت پاییزه محصولات دیم می رود.

در این مقاله به بررسی کشت پاییزه گندم و محصولات علوفه ایی و کلزا در استان آذربایجان غربی می پردازیم . با ما رسان آب همراه باشید.

کشت پاییزه گندم در استان آذربایجان غربی

 ۱۴۶ هزار هکتار از مجموع ۳۷۴ هزار گندم زار آبی و دیم این استان زیر کشت گندم پاییزه می رود. کشت این محصول از اواخر شهریور ماه اغاز می شود.که حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز زیر کشت گندم دیم پاییزه می‌رود .که متوسط عملکرد گندم آبی در سال‌های اخیر ۴.۲ تن و گندم دیم ۱.۱ تن بوده است.

ارقام مهم کشت پاییزه گندم آبی در استان آذربایجان غربی شامل ؛ زارع – پیشگام – میهن – اروم – الوند – زرین و  گندم دیم شامل ؛ سرداری – آذر2 – رصد – هما – اوحدی –  یو ان 11 می باشد.

کشت پاییزه محصولات علوفه ایی در استان آذربایجان غربی

سطح کشت محصولات علوفه‌ای پاییزه در این استان، 50 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی است . که شامل جو دیم، یونجه، ماشک و خلر می باشد.از این میزان 40 هزار هکتار زیر کشت پاییزه جو دیم، 300 هکتار یونجه، ماشک و خلر هر کدام 500 هکتار است .از این میزان سطح زیر کشت محصولات ، 48 هزار تن جو دیم، ۲هزار و 700 تن یونجه، هزار تن ماشک و هزار تن خلر  برداشت می شود.

کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در استان آذربایجان غربی

کشت پاییزه دانه روغنی کلزا درسطح ۹ هزار هکتار از مزارع استان آذربایجان غربی کشت می شود. زمان طلایی کشت کلزا در آذربایجان‌غربی از ۱۰ شهریور تا ۷ مهر است .در بین شهرستان‌های استان آذربایجان غربی ، نقده با سهمیه ابلاغی  ۱۱۰۰ هکتار، شهرستان پیشرو در کشت کلزا است و شهرستانهای بوکان و میاندوآب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. ارقام مهم کشت پاییزه کلزا در استان آذربایجان غربی شامل ؛اوکاپی می باشد.

 

روش‌های کشت پاییزه در کشتزارهای آذربایجان‌غربی مطلوب است. در این استان  اقدامات قابل توجهی برای حفظ رطوبت خاک انجام شده است که در عین سختی کار، فواید زیادی برای تولید محصول دارد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *