مقالات

کشت پاییزه در ایلام

کشت پاییزه از اواسط مهر در استان ایلام آغاز می شود .بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی استان ایلام، تحت کشت محصولات پاییزه شامل گندم، جو و کلزا قرار دارد.  ۶۰۰هکتار گندم آبی،  ۲۲۰ هکتار گندم دیم، ۱۰۱۵۰ هکتار کلزا و ۲۰۰ هکتار جو دیم در پاییز در ایلام کشت می شود.

قبل از کشت پاییزه در ایلام باید اطلاعاتی ار این مورد در استان ایلام داشته باشیم . برای آشنایی با کشت پاییزه در ایلام در  این مقاله با رسان آب همراه باشید .

وابسته بودن مزارع گندم و جو استان ایلام به کشت دیم، باعث اهمیت کلیدی بارش‌های پاییزه در این استان است. بارش‌هایی که باید در اواخر آبان ماه یا اوایل آذر زمین را به حد کافی خیس و مناسب بذرپاشی کند.

کشت پاییزه در سطح اراضی کشاورزی ایلام شامل گندم آبی و دیم، جو، دانه روغنی کلزا و چغندر است.عمده کشت محصولات پاییزه در استان در شهرهای دهلران، دره‌شهر و مهران انجام می‌شود.کشت حبوبات از جمله عدس و جو از آذر ماه در مناطق مختلف ایلام آغاز می شود.

تاکنون 3000 هکتار از اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی دیم و آبی این شهرستان دره شهر  به کشت غلات پاییزه گندم و جو اختصاص یافته است.تا پایان فصل کاشت به 10 هزار 550 هکتار افزایش یابد که از این میزان 3000 هکتار گندم آبی، 6500 هکتار گندم دیم و1050 هکتار جو دیم است.شهرستان دره شهر دارای 16 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی ودیم قابل کشت است .

شهرستان دهلران به عنوان قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم شناخته می‌شود. این شهرستان به محصولات پاییزه از جمله، گندم، جو و کلزا اختصاص یافته است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *