مقالات

کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

خشکسالی های پی درپی اهمیت کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی را دو برابر کرده و توسعه آن می‌تواند نجات دهنده بخش کشاورزی و عاملی برای پیشرقت اقتصاد این استان باشد.

سطح کشت محصولات گلخانه‌ای در خراسان جنوبی 82.5 هکتار می باشد.که از این سطح زیر کشت حدود 16 هزار تن محصولات گلخانه‌ای تولید می شود. از مجموع تولیدات گلخانه ای خراسان جنوبی 50 درصد در داخل استان مصرف  و 50 درصد بقیه به خارج استان صادرمی شود.  بخش عمده ای از محصولات گلخانه ای این استان در تهران بسته بندی و به كشور روسیه صادر می شود.

از  عمده محصولات تولیدی گلخانه های استان خراسان جنوبی می توان به خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، سبزی، صیفی و غیره اشاره كرد. همچنین 3 واحد تولیدی گلخانه‌ای برای گیاهان زینتی و آپارتمانی در این استان به نسبت سال های قبل فعال هستند.

مشکلات و مزیت‌های کشت گلخانه‌ای در استان خراسان جنوبی

یکی از مشکلات خراسان جنوبی را در زمینه توسعه گلخانه‌ای ضعف در زیرساخت‌ها و دور بودن ازبازارهای مصرف هدف می باشد که محدودیت هایی را این مسئله ایجاد می کند. همچنین به دلیل شرایط اقلیمی بادهای شدیدی در این خطه وجود دارد که  مشکلاتی را برای گلخانه‌داران ایجاد می‌کند.

در زمینه مزیت‌های می توان گفت که برخی از نقاط استان مانند طبس و نهبندان از درجه حرارت بالا حتی در فصول سرد برخوردار هستند. این موضوع می‌تواند به تولید محصولاتی که به درجه حرارت بالا نیاز دارند، همچنین تهیه محصولات با استفاده اندک از حامل‌های انرژی کمک کند.

كشت گلخانه‌ای به‌عنوان روشی پیشرفته می‌تواند راهی مطمئن برای رونق كشاورزی به خصوص در مناطق كم‌آب مثل خراسان جنوبی محسوب شود.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *