مقالات

گلخانه در استان اصفهان

کشت گلخانه‌ای یکی از شیوه‌های جدید برای مقابله با تغییرات جوی و اثرگذار بر گیاهان مانند گرمازدگی، سرمازدگی و کم آبی است.اصفهان در احداث گلخانه رتبه اول کشور، اما از نظر سطح گلخانه‌ها در رتبه سوم است.از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای می‌توان به افزایش تولید محصول، مصرف بهینه آب، مدیریت سامانه‌های گرمایش و سرمایش، مبارزه زیستی با آفات و تجربه انواع کشت‌ها مانند هیدروپونیک اشاره کرد.

در استان اصفهان تاکنون بالغ‌ بر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه احداث‌ شده است .که تولید بیش از ۳۸۰ هزار تُن انواع محصولات را به همراه دارد. خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، سبزی و برخی گل‌های تزئینی، بیشترین آمار محصولات کشت گلخانه‌ای است . خیار، گوجه و فلفل دلمه‌ای رنگی بیشترین تولیدات این بخش به شمار می‌رود.

آلوئه ورا، شماری از درختان گرمسیری مانند موز، انبه و آناناس و برخی گیاهان دارویی نیز به طور محدود در گلخانه‌ها تولید می‌شود . شهرستان‌های تیران و کرون و دهاقان قطب اصلی کشت گلخانه‌ای استان هستند و این صنعت در دیگر نواحی استان نیز در حال گسترش است.

در استان اصفهان فلاورجان و مبارکه بیشترین گلخانه‌های قدیمی و سنتی و شهرستان‌های دهاقان و تیران و کرون بیشترین گلخانه‌های نوین را دارند البته شهرستان‌هایی مانند شاهین شهر و میمه، نجف آباد، شهرضا و اصفهان هم در این مسیر در حال پیشرفت هستند.

تنوع تولیدات گلخانه‌ای در استان و کیفیت جهانی برخی از تولیدات آن مانند گل‌وگیاه که به بازارهای خارجی صادر می‌شود، بر اهمیت این شیوه کشت افزوده است. استان اصفهان ازنظر کشت گلخانه‌ای با تولید سالیانه ١٣٦ هزار تن، رتبه دوم کشور را داراست.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *