مقالات

آبیاری تحت فشار در استان تهران

توسعه آبیاری تحت فشار و بهره وری در مصرف آب بخش در کشاورزی اولویت اصلی محسوب می شود.استان تهران در این زمینه جزو پنج استان برتر کشور است .ساماندهی بهره وری مناسب مصرف آب در بخش کشاورزی برای توسعه تولید پایدار محصولات کشاورزی، یکی از سیاست های مهم  در این حوزه است.

کمبود منابع آب و پیامدهای زیست محیطی و اقتصادی اجتماعی آن یکی از مهمترین چالشهای توسعه پایدار به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک میباشد. فناوریهای مختلفی برای مقابله با کم آبی و افزایش بهره وری آبیاری معرفی شده اند. با این وجود بخش اعظمی از آب مصرفی در بخش کشاورزی با روشهای سنتی آبیاری به هدر میرود. استفاده از روش هاي جدید آبیاري علاوه بر تأثیر در به زراعی محصولات کشاورزي مخصوصاً امکان استفاده بیشتر و بهتر از آب موجود، از فرسایش خاك نیز جلوگیري خواهد کرد.

رتبه پنجم تولیدات کشاورزی کشور به استان تهران اختصاص دارد . این استان دارای دو هزار و 376 هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای است. استان تهران در حوزه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های  آبیاری تحت فشار جزو پنج استان برتر کشور است. ۸ هزار و ۴۸۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران مجهز به سیستم های نوین آبیاری هستند. که باعث سه و ۹ دهم میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی استان شده است.

تجهیز اراضی کشاورزی شهرستان ری به سیستم‌های آبیاری تحت فشار

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، قلعه نو، فشافویه، کهریزک و خاوران در جنوب استان تهران قرار گرفته است.کل اراضی کشاورزی شهرستان ری ۲۹ هکتار است .که از این میزان در حدود ۱۵ هکتار استعداد تجهیز شدن به سیستم‌های  آبیاری تحت فشار را دارند . تاکنون ۱۰ هزار هکتار از آنها مجهز به سیستم‌های  آبیاری تحت فشار هستند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *