مقالات

آبیاری نوین در استان فارس

افزایش بازدهی روشهای آبیاری نوین و جلوگیری از هدر رفت آب از اهمیت ویژه ای در استان فارس برخوردار است .که با توجه به محدودیت منابع آب استفاده صحیح و با کارایی بالای آن اهمیت زیادی دارد. این امر با طراحی، اجرا، نگهداری و مدیریت مناسب سامانه های آبیاری تحت فشار میسر میشود. آبیاری تحت فشار یکی از نتایج پیشرفتهای تکنولوژی برای جلوگیری از هدر
رفت آب و افزایش راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی میباشد.سيستم آبياري باراني يكي از مهمترين استراتژي هاي سرمايه گذاري در توسعه روستايي است كه مي تواند به صورت مستقيم و غير مستقيم بر مقابله با خشكسالي اثر گذار باشد.9 29 درصد كشاورزان استان فارس نمونه سيستم آبياري باراني را به عنوان استراتژي مقابله با خشكسالي انتخاب كردند.سيستم آبياري باراني مي تواند در محصولات مختلف، بهره وري آب را به طور قابل ملاحظه و نزديك به پنجاه درصد افزايش دهد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی کوتاهی در مورد اجرای آبیاری نوین در استان فارس بپردازیم.با رسان آب همراه باشید.

استان فارس با ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مجهز به سامانه آبیاری نوین،در جایگاه اول اجرای آبیاری نوین در کشور قرار دارد.اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در هر هکتار، صرفه جویی چهار هزار مترمکعبی در آب را به دنبال دارد.از مجموع این ۳۰۰ هزار هکتار اراضی، ۴۳ درصد آن آبیاری قطره‌ای، ۵۶ درصد آبیاری بارانی و یک درصد کم فشار است.

همچنین در آینده  در صورت تامین اعتبارحداقل ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان فارس به زیر پوشش طرح‌های نوین آبیاری خواهد رفت.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *