مقالات

اراضی زیر کشت استان بوشهر

استان بوشهر ۳۱۳ هزار هکتار اراضی زیر کشت دارد . یعنی ۱۳ درصد از کل اراضی استان بوشهر را زمین‌های کشاورزی در بر گرفته است.که  از این میزان ۸۰ هزار هکتار آبی و مابقی دیم و آیش هستند. ۱.۲ درصد تولیدات کشاورزی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.براین اساس از ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی کشور،۱.۴ میلیون تن مربوط به استان بوشهر می باشد.

در این مقاله از رسان آب در مورد سطح اراضی زیر کشت کشاورزی در استان بوشهر ، صحبت خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

اراضی زیر کشت زراعی در استان بوشهر، ۱۶۳ هزار هکتار است ،که تولید یک میلیارد و ۱۶۳ هزار تنی تنی دارد . که  از این میزان ۴۳هزار هکتار به کشت آبی و ۱۲۰ هزار هکتار نیز زیر کشت دیم اختصاص دارد.  کشت‌های غالب آبی در استان بوشهر گندم، گوجه فرنگی، سبزی، صیفی، دانه‌های روغنی و محصولات علوفه‌ای و محصول غالب دیم نیز شامل گندم و جو است.۱۵هزار و  ۵۰۰ هکتار از مزارع استان بوشهر به کشت گندم آبی و ۱۱هزار و ۲۰۰ هکتار نیز به کشت گوجه فرنگی خارج از فصل و ۹۰ هزار هکتار نیز به گندم دیم اختصاص دارد.

همچنین اراضی زیر کشت باغی استان بوشهر به ۳۸ هزار هکتار می‌رسد،که از این مقدار، ۲۰۴ هزار تن برداشت و تولید محصول وجود دارد.

 

بیشترین اراضی زیر کشت در این استان مربوط به شهرستان دشتستان و بعد از آن شهرستان دشتی است. که در این بین بیشترین محصول زیر کشت در استان بوشهر، گندم و بعد از آن گوجه‌فرنگی است و در میان محصولات باغی، بیشترین محصول مربوط به نخیلات است.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *