مقالات

استان بوشهر و بخش کشاورزی آن

استان بوشهر ، یکی مناطق کشور ایران می باشد،که در فصول پاییز و زمستان تامین‌ کننده بخش وسیعی از محصولات کشاورزی ایران است. استان بوشهر یکی از بزرگترین تولید کنندگان خرما و گوجه فرنگی در کشور می باشد. همچنین این استان با توجه به ظرفیت های قوی برای صادرات یکی از تامین کننده های محصولات کشاورزی برای کشورهای حوزه خلیج فارس نیز می باشد.

استان بوشهر یکی از استان های جنوبی کشور که از غرب با استان خوزستان از شمال با استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، از شرق با استان هرمزگان و از جنوب با خلیج فارس هم مرز است.  این استان دارای آب و هوای بسیار گرم و شرجی در اکثر فصول سال می باشد.

استان بوشهر ۳۱۳ هزار هکتار اراضی زیر کشت دارد . این یعنی ۱۳ درصد از کل اراضی استان بوشهر را زمین‌های کشاورزی در بر گرفته است.  که ۴۸ درصد از اراضی این استان کشت آبی و ۵۲ درصد آن نیز کشت دیم است.۹۲ درصد کل تولیدات استان بوشهر از اراضی آبی وهشت درصد دیگر تولیدات کشت دیم است.بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان دشتستان و بعد از آن شهرستان دشتی است که در این بین بیشترین محصول زیر کشت در استان بوشهر، گندم و بعد از آن گوجه‌فرنگی است و در میان محصولات باغی، بیشترین محصول مربوط به نخیلات است.

استان بوشهر تامین کننده حدود یک و نیم درصدی محصولات کشاورزی ایران است و عمده این محصولات در زمانی به بازار عرضه می شود که دو سوم مرکزی و شمالی ایران امکان کشت محصول را ندارند و یا کشت در آنها به صورت گلخانه‌ای انجام می گردد.

كشاورزي استان بوشهر ازلحاظ نوع محصولات و روش هاي توليد به دو قسمت محصولات زراعي و درختي تقسيم مي شود:

مهمترين محصولات زراعي اين منطقه عبارت اند از : گندم و جو آبي و ديم ، تنباكو ، پياز ، كنجد ، سبزي ، صيفي و نباتات علوفه اي . حدود 25 درصد از كل اراضي استان قابل زراعت است.شهرستانهاي دشتستان ، گناوه ، دشتي و تنگستان به ترتيب مراكز مهم زراعي در اين استان به شمار مي روند.

بيشترين باغهاي منطقه را نخلستانها تشكيل مي دهند . در برخي نقاط استان باغهاي محدود و كوچك مركبات به صورت پراكنده وجود دارد .شهرستان دشتستان از لحاظ توليد خرما و مركبات در مقام اول و تنگستان در رديف بعد قرار دارد .

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *