مقالات

استان تهران و تولید گندم

یکی از محصولاتی که نقش به سزایی در امنیت غذایی دارد، گندم است. تهران از نظر وسعت اراضی کشاورزی استان بزرگی نیست و  ۱.۲ درصد اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد . اما خوشبختانه به واسطه کشاورزی پیشرفته، سالانه حدود ۶ میلیون تن معادل ۵.۵ درصد کل محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می‌شود.

استان تهران دارای 212 هزار هکتار اراضی کشاورزی است .که 40 هزار هکتار از این اراضی زیر کشت گندم رفته است.میانگین عملکرد تولید گندم آبی در کشور ۴.۲ تن اما در استان تهران بالای ۶ تن بوده و در حقیقت ۱.۵ برابر میانگین کشوری است.میزان تولید گندم در اراضی کشاورزی این استان  از مرز 210 هزار تن گذشته است.

با توجه به اینکه ۲۰۰ هزار تن گندم در استان  تهران تولید می شود،  متوسط عملکرد این محصول در هکتار معادل ۶ تن است که رتبه نخست کشوری به استان تهران اختصاص دارد.

 

تولید گندم در شهرستان های تهران (شهرستان ورامین،شهرستان اسلامشهر و شهرستان ری)

حدود ۲۵ دردصد از ۲۵۰ هزارتن تولید گندم استان به شهرستان ورامین اختصاص دارد.

شهرستان اسلامشهر با تولید سالانه ۱۵ هزار تن گندم با کیفیت بیشترین تولید این محصول در شهرستان‌های غرب استان تهران را به خود اختصاص داده است.دوهزار وهشت صد هکتار از اراضی اسلامشهر زیر کشت گندم می رود.

کشاورزان شهرستان ری رتبه اول تولید گندم در استان تهران را به خود اختصاص داده اند. کشت گندم شهرستان ری به صورت آبی است که بیشتر در بخش های قلعه نو و کهریزک انجام می شود. کشاورزان شهرستان ری ۷۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت کرده اند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *