مقالات

استان زنجان پیشرو درتولید گندم

تولید گندم مهم‌ترین بخش زراعت و اقتصاد کشاورزی در استان زنجان است ،که جدی‌ترین و دقیق‌ترین حمایت‌ها از این محصول استراتژیک به منظور تولید حداکثری انجام می‌شود .تا رکن اصلی امنیت غذایی حفظ شود.

استان زنجان به دلیل بارندگی سالیانه خوب و مناسبی که دارد، امکان کشت غلات به‌خصوص گندم و جو را به‌صورت دیم و آبی داشته و یکی از استان های برتر تولید گندم در کشور است. استان زنجان درکنار استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی بالاترین رتبه رشد تولید گندم در کشور را دارد.

به صورت میانگین حدود 320 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت گندم می رود . که از این میزان  302 هزار هکتار به صورت دیم و 18 هزار هکتار نیز آبی می باشد .

از این مساحت 320 هزار هکتار گندم که در اراضی این استان کشت می شود ، نزدیک به 330 هزار تن محصول گندم تولید می شود .بیشترین میزان تولید گندم در استان زنجان سالانه به صورت دیم انجام می شود و وابستگی شدیدی به بارش باران دارد . همچنین بیشترین تولید گندم این استان  مربوط شهرستان خدابنده با ۴۵ درصد تولید کل استان می باشد . که این شهرستان  دارای ۱۲۵ هزار هکتار گندم دیم و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آب است.

یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای حفظ محصول گندم در این استان انجام شود، پایش مزارع به لحاظ وجود سن است .چراکه این آفت در مراحل مختلف خسارات چشمگیری به مزارع گندم و محصول تولیدی وارد می‌کند. پایش در مزارع استان زنجان توسط شبکه‌های مراقبت انجام میشود .

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *