مقالات

استان سمنان و کشت گندم

در استان سمنان که جزو مناطق گرم و خشک و کویری می باشد ،  کشت غلات مانند گندم با هدف کاهش وسعت کشت گیاهان آب‌بر و خودکفایی در تولید گندم و تأمین خوراک دام انجام می‌شود .

میزان بارندگی سالیانه در برخی از مناطق استان سمنان به خصوص مناطق شمالی و مرکزی به نحوی است ، که امکان کاشت گندم را به شکل دیمی به کشاورزان می دهد .در حالی که کشت آبی گندم در استان سمنان بسیار محدود است و فقط در برخی از مناطق پر آب مانند مناطق شمال شرقی و یا شمال غربی این استان انجام می گیرد.

با توجه به میزان میانگین بارش سالیانه، سطح زیر کشت محصول گندم نیز تغییراتی پیدا می کند. اما به طور میانگین بیش از 22 هزار هکتار از وسعت اراضی کشاورزی آبی و 10 هزار هکتار از اراضی زراعی دیم در استان سمنان زیر کشت گندم می رود. که از این میزان سطح زیر کشت بیش از 102 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی این استان از طریق کاشت آبی و دیم برداشت می شود . که شامل 89 هزار و 832 تن  گندم از مزارع آبی و 12 هزار و 626 تن نیز از اراضی دیم این استان است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی از مهم ترین قطب های تولید گندم در استان سمنان هستند . که معادل 50 درصد از تولید کل گندم این استان در این دو شهرستان تولید می شود  .  بهترین گندم استان سمنان در کالپوش میامی تولید می شود . که سطح زیرکشت گندم آبی این شهرستان 6 هزار و 700هکتار و کشت دیم هشت هزار و 700 هکتار می باشد .

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *