مقالات

استان قزوین در زمینه کشاورزی

استان قزوین منطقه‌ای استثنائی با اقلیمی غنی برای کاشت و پرورش انواع گیاهان زراعی و باغی است. این استان  تنها یک درصد از خاک ایران را به خود اختصاص داده اما سهم بزرگی در تولیدات کشاورزی ایران دارد.

استان قزوین با دارا بودن 489هزار هکتار اراضی کشاورزی، سالانه قادر به تولید چهار ميليون تن محصولات زراعی، باغی و دامی است . اين استان با دارا بودن كمتر از يك درصد خاك كشور بيش از 4درصد از توليد بخش كشاورزي كشور را به خود اختصاص داده است.

دشت بسیار وسیع و حاصلخیز قزوین با 13 هزار کیلومتر مربع مساحت یکی از مراکز مهم کشاورزی در کشور محسوب می شود.دشت قزوین دارای آب و هوایی متعادل و مناسب برای کشت انواع گیاهان است.

قزوین رتبه هفتم محصولات کشاورزی در کشور را دارا می باشد . این استان از نظر جغرافیایی دارای گستره‌ای از اقلیم‌ها برای کشت محصولات مختلف است. تنوع اقلیمی زمینه مساعدی برای کشت انواع محصولات گرمسیری و سردسیری در نقاط مختلف استان را فراهم کرده است .به طوریکه انواع محصولات گندم، جو، یونجه، زعفران، چغندر قند، عدس، لوبیا، سیب زمینی، تره بار، هندوانه، زیتون، ذرت، پسته، زیتون، گیلاس، سیب، هلو، زردآلو، گردو، انگور، فندق و زالزالک در سطح وسیعی از مزارع کشاورزی استان قزوین کشت می شوند.

همچنین یکی دیگر از فعالیت های بخش کشاورزی دراین استان  دامداری است . که از موقعیت مناسبی برخوردار بوده که به دو شکل صنعتی و سنتی رواج دارد. که استان قزوین رتبه یک تا پنج کشوری را در حوزه تولیدات دامی را دارا می باشد.

استان قزوین دارای جمعیت پایین‌تری نسبت به پتانسیل‌های تولیدی کشاورزی خود است . همین امر قزوین را به‌عنوان صادرکننده محصولات کشاورزی به سایر استان‌ها و نیز سایر کشورها معرفی نموده است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *