مقالات

استان مرکزی ؛ مستعد برای توسعه کشت گلخانه‌ای

استان مرکزی یکی از مستعدترین استان‌ها برای توسعه کشت گلخانه‌ای است. تولیدات گلخانه‌ای استان مرکزی یکی از اولویت‎ های بخش کشاورزی این استان ، با توجه به  بحران کم آبی این استان می باشد .

۷۲۲ هکتار فضای گلخانه‌ای در استان مرکزی وجود دارد . که ۵۲۷ هکتار این اراضی زیر کشت گل و گیاهان زینتی و ۱۹۵ هکتار نیز زیر کشت محصولات سبزی و صیفی قرار دارد. ۵۳ هزار تن سالانه انواع محصولات سبزی و صیفی از جمله فلفل دلمه‌ای، گوجه و خیار در گلخانه‌های سبزی و صیفی، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار شاخه گل شاخه بریده، ۵۱ میلیون گلدان گل آپارتمانی و ۱۵۶ میلیون بوته گل فصلی و نشایی در گلخانه‌های گل و گیاهان زینتی این استان تولید می‌شود.

فضاهای گلخانه‌ای بیشتر در شهرستان محلات، ساوه و اراک است. که شهرستان محلات بیشترین طرح‌های گلخانه‌های گل زینتی و ساوه و اراک نیز به ترتیب بیشترین سطح زیرگشت گلخانه‌های سبزی و صیفی استان مرکزی را دارند.( توت فرنگی، گوجه، خیار، سبزی، بادمجان و فلفل عمده ترین محصولات تولیدی واحدهای گلخانه ای سبزی و صیفی جات  این استان است.)

استان مرکزی در زمینه تولید گل شاخه بریده مقام دوم، گل آپارتمانی مقام سوم و گل فصلی و نشایی مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده‌ است.  همچنین  از  محصولات صیفی و سبزی تولید شده در مجتمع‌های شهرستان‌های ساوه، اراک و خمین با توجه به کیفیت بالا ، از ظرفیت صادرات به کشورهای دیگر برخوردار است .

کشورهای مقصد تولید گل و گیاهان زینتی  این استان، کشورهای مثل عراق، افغانستان، روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس، هلند و دیگر کشورهای اروپایی و کشورهای مقصد محصولات صیفی و سبزی استان نیز کشورهایی مثل عراق، افغانستان و روسیه هستند.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *