مقالات

استان همدان ؛ یکی از قطب های کشاورزی کشور

استان همدان یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود . چرا که این استان و شهرستان های 9 گانه آن دارای فرصت‌ها و  قابلیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی هستند . به طوری که معادل  26 درصد محصولات غرب كشور در استان همدان توليد مي شود و این استان  رتبه نخست توليد محصولاتي نظير سير، گندم، يونجه، كلزا و جو را در غرب كشور دارد.

بخش کشاورزی استان همدان با توجه به تفاوت شرایط آب و هوایی و تنوع اقلیم مناطق استان، دارای طیف وسیعی از تولیدات گوناگون است . این استان با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی، ذخایر ژنتیکی، نیروی انسانی متخصص و با تجربه کشاورزی از دیرباز به‌ عنوان یکی از قطب‌های تولیدات کشاورزی در کشور مطرح بوده و سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی داشته است. بخش کشاورزی در  همدان دارای 692 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی (619 هزار هکتار زراعی و 77.5 هزار هکتار باغی ) و 293 هزار هکتار آیش با تولید سالانه نزدیک به 4.9  میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است .

استان همدان نیز جزء 10 استان برتر کشور در زمینه کشاورزی  محسوب می شود. که علی رغم داشتن 1.2 درصد از وسعت کشور، 4.4 درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده اند .

75 درصد كل توليدات بخش كشاورزي استان همدان مربوط به زراعت است . سيب زميني ، گندم، جو، سير، يونجه و دانه هاي روغني از مهمترين محصولات زراعي اين استان هستند.   در این استان  سالانه حدود 406 هزارتن انگور، 54 هزار تن گردو، 920 هزار تن سیب زمینی، 50 هزار تن سیر، 340 هزار تن جو  و 15 هزار تن گیاهان دارویی تولید می شود.

در پایان لازم بذکر است که ، با توجه به اهمیت این استان  در بخش کشاورزی ، حفظ منابع آبي و كشت محصولات كم آب بر راهبرد اساسي در حفظ و تقويت جايگاه همدان در توليد محصولات زراعي در كشور است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *