مقالات

استان کرمانشاه از پتانسیل‌های مهم کشاورزی

استان کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم در حیطه کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود . بطوری که کشاورزی یکی از بخشهای اقتصادی پر پتانسیل استان کرمانشاه است ، و این استان یکی از قطب های کشاورزی کشور می باشد .

با توجه به اینکه پیش نیازهای بخش کشاورزی، به صورت کلی آب، خاک و شرایط اقلیمی می باشد ، با یک بررسی کلی می توان متوجه شد که کشاورزی کرمانشاه واقعا پتانسیل بالایی دارد. چرا که این استان  بواسطه بارش سالانه بیش از 480 میلیمتر یعنی چیزی حدود دو برابر میانگین کشور از استانهای برخوردار از نظر منابع آبی است. همچنین اقلیم استان کرمانشاه هم بسیار متنوع است، بگونه ای که اقلیم های مختلف را داشته و سه منطقه عمومی گرم، معتدل و سرد دارد . برخورداری از اقلیم چهار فصل  کرمانشاه را برای توسعه کشاورزی مستعد کرده است. در نهایت خاک این استان نیز حاصلخیز بوده و  محدودیتی برای کشت هیچ محصولی ندارد و تمام محصولات گیاهی در این استان قابل کشت هستند .  همچنین علاوه بر این ها هم مرز بودن استان کرمانشاه با کشور عراق، از امتیازات ویژه این استان در راستای توسعه صادرات بخش کشاورزی محسوب می شود .

این شرایط اقلیمی و تنوع آب و هوایی موجب شده استان کرمانشاه  مستعد کشت انواع محصولات زراعی و باغی باشد . به طوریکه در بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین های  کشاورزی در این استان  ، سالانه نزدیک به پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی  تولید می شود که معادل 4.5 درصد تولیدات کشور است.

استان کرمانشاه ، در زمینه تولید محصولات زراعی مانند گندم، ذرت، جو، کلزا و نخود جزو تولیدکنندگان برتر کشور است و در زمینه تولید محصولات باغی هم ظرفیت‌های قابل توجهی دارد. انگور یاقوتی ، خرمای رقم اشرسی ، مرکبات و سیب از محصولات باغی مهم این استان هستند .

در انتها می توان به این نتیجه رسید که ، استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان های تاثیرگذار کشور در بخش کشاورزی مطرح بوده و یکی از تولیدکننده های مهم کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد .

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *