مقالات

استان گیلان و تولید گندم و جو

استان گیلان بدليل مجاورت با درياي کاسپين، بهره گيري از باران فراوان، رطوبت كافي، رودخانه‌هاي فراوان و خاكهاي آبرفتي يكي از قطبهاي كشاورزي و حاصلخيز كشور است .که در توليد محصولات كشاورزي و تأمين نيازهاي غذايي نقش اساسي دارد. در اين استان 47درصد جمعيت شاغل استان در بخش كشاورزي است كه 22درصد بالاتر از ميانگين كشور مي‌باشد. از كل مساحت استان حدود 30درصد را اراضي كشاورزي، 18/3 درصد را مرتع و 40درصد را جنگل تشكيل مي‌دهد. اين استان يكي از قطبهاي مهم كشاورزي كشور است واز محصولات عمده زراعي استان مي توان به برنج با سطح زير كشت 76/8 درصد، حبوبات با سطح 6/8 درصد، گندم و جو با سطح 8/6 درصد، نباتات علوفه اي با سطحي حدود 5درصد، سبزي و صيفي با سطح4/8درصد و دانه‌هاي روغني سطحي حدود1/1 درصد نام برد.

کشاورزان گیلانی  در ۱۷ هزار و ۵۳۱ هکتار زمین گندم و جو کشت می کنند که در ۱۲ هزار هکتار از مزارع استان ارقام مختلف گندم و حدود ۶ هزار هکتار ارقام مختلف جو به صورت دیم کاشته می شود. سطح برداشت گندم  ۳۵۱۰ هکتار  وجو  ۲۴۶۸ هکتار است.کشت دیم گندم و جو از آبان آغاز و در آذر به پایان می‌رسد . همچنین برداشت گندم و جو همه ساله در اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود.

شهرستان رودبار بزرگترین تولید کننده گندم و جو در گیلان است .در مناطق کوهستانی شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، آستارا، رودسر، املش و سیاهکل هم گندم و جو کشت می‌شود.

همه ساله محصول گندم به صورت دیم دربیش از ۱۳هزار هکتار از اراضی بالادست، میان بند و جلگه ای توسط زارعین گندم کار شهرستان های آستارا، املش، تالش، رضوانشهر، رودسر، رودبار و سیاهکل مورد کشت قرار می گیردگندم‌کاران گیلانی رقم‌های مختلفی از گندم نظیر گنبد، کوه‌دشت و یکسری ارقام بومی را در اراضی خود کشت می‌کنند.شهرستان رودبار با ۷هزار هکتار و رودسر با ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم بیشترین و کمترین سطح راداراست .

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *